دوشنبه ۵ آذر
جاهل شعری از امیررضا بهمنی
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۹ ۰۲:۰۶ شماره ثبت ۸۹۳۶۱
بازدید : ۲۵۸ | نظرات : ۴
|
آخرین اشعار ناب امیررضا بهمنی
|
به نام جاهلی که از جهالتش خجول نیست
اصالتش نهفته در اطاعت از اصول نیست
بدون چرتکه بلا حساب توبه میکنم
به میل آن خدا که در قضاوتش عجول نیست
آهای اسب نانجیب من که شیهه میکشی
فقط بگو ( مفاعلن ) ( اَتَل مَتَل ) قبول نیست
چکامه گفته ای و چکمه پاره کرده ای ببین
همیشه گام احمقانه حاصلش حصول نیست
اگر چه (لام) (وصل من به کام) ناپدید شد
دلیل بودنم وجود (لام) این وصول نیست
به سایه ام توجهی نکن به واژه ها چرا
که چشم فرد محترم به قد بچه غول نیست
نگاه کن به شیر بیشه بلکه ملتفت شوی
زمامدار جنگلی شدن به عرض و طول نیست
نسیم بی حیا به سخره می گرفت صخره را
خبر نداشت صخره مثل او چنین ملول نیست
به آب و تَش بزن ولی تو را به جان مادرت
نگو که منفعل نبودنت برای پول نیست
غفول مرگ اشتباه پیش پا فُتاده ایست
قسم به هو که ارتحالمان به جز قفول نیست
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
قلم پرتوان تان هماره نویسای ارزش ها