مشهد ، کرونا ، وضعیتِ قرمز
آی مردم ... به خانه ها باشید
دولتی هست پشتتان چون کوه !
بی خیالِ خزانه ها باشید
سرِ ماه، قسطِ بیست (و یک) درصد
در کنار اجاره ی خانه
شهرداری عوارض آورده
از دل کوچه های ویرانه
دخل و خرجت اگر نمی خواند
(مشکل تو به او و آنها چه ؟)
نرخ نانت گذشته از جانت
( به آقازاده ی سراپا چه)
آی مردم به خانه ها باشید
تا که هرکس رسیده از راهی
بتواند که خوب بردارد
سهم خود را به رسم خونخواهی
ایران ، کرونا، وضعیت هشدار
(کل ) کشور به دست ویروس ست
نصف اموالتان برای خودی
بقیه سهم کشور روس ست
آی ایران جزایری ، طبری
مردمانی به نان شب محتاج
اختلاس از هزار و صد رد شد
هر مدیری نشسته در صف باج
آی مردم به خانه ها باشید
دولتی ها تورم آوردند
مجلسی ها به خانه ی ملت
خونتان را به سفره ها بردند
آه آدم چه نسل بیماری ...
همه جا دیده های خونباری
طمع وحرص و بُخل و غرور
إِنَّ الْإِنْسَان لَفِي خودآزاری
#ایمان_اسماعیلی_راجی
لعنت الله علی قوم الظالمین. .....