بنام خدا
گفتی برو ولی سفری بهتر از تو نیست
بگشای در که هیچ دری بهتر از تو نیست
می آیمت قشنگترین راه زندگی
می دارمت که هیچ سری بهتر از تو نیست
باغ و بهشت قسمت حوران که نزد ما
کوی و دیار و بوم و بری بهتر از تو نیست
بگذشته ایم سوی تو از هر چه هست و نیست
در پیش روی ما گذری بهتر از تو نیست
هر سو که بنگریم بسوی تو می رویم
در چشم جان ما که وری بهتر از تو نیست
گر راه پر فراز و نشیب است بیم نیست
شیب و فراز و زیر و بری بهتر از تو نیست
زیبا ست رقص پای برهنه بروی تیغ
در رزم عشق چون خطری بهتر از تو نیست
گر در جهاد اکبر و اصغر هزار بار
بردیم ما ولی ظفری بهتر از تو نیست
در بند شاه و دولت شاهان نمی شویم
بر اوج تاجها گهری بهتر از تو نیست
محرم نگشت با دل ما هیچ خوب و زشت
در فکر و ذکر ما نفری بهتر از تو نیست
یاران مقتدر بسیارند گرد ما
اما برای ما قدری بهتر از تو نیست
هر چند مادر و پدری نیک پشت ما ست
اما پناه ما پدری بهتر از تو نیست
بین تمام شهد و شهودات روزگار
در کام جان ما شکری بهتر از تو نیست
بسیار هست شمس و قمر در جهان ولی
بر ما که شمس یا قمری بهتر از تو نیست
ما را ز چاه بی ته دنیای واژگون
بالا ببر که بال و پری بهتر از تو نیست
عمری ست آشکار و نهانیت خوانده ایم
پاسخ فرست چون خبری بهتر از تو نیست
گفتی برو به دامن خونین ابتلا
باشد ولی بدان سفری بهتر از تو نیست
کوچکتان محمد ساکی