يکشنبه ۲۷ آبان
یوسف چَشم من اندر چَهِ روی تو فِتاد تو زلیخایی و من یوسف کنعان تو اَم شعری از دانیال صفی پور منصوری(یوسف)
از دفتر شعرناب نوع شعر قطعه
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ ۱۸:۴۴ شماره ثبت ۸۰۹۷۸
بازدید : ۳۶۶ | نظرات : ۹
|
دفاتر شعر دانیال صفی پور منصوری(یوسف)
آخرین اشعار ناب دانیال صفی پور منصوری(یوسف)
|
یوسف چَشم من اندر چَهِ روی تو فِتاد
تو زلیخایی و من یوسف کنعان تو اَم
نامه ام هدهد شیرین و صبا آوردند
مَلَک ِ مُلکِ سبایی و سلیمان تو اَم
اگر از چاه برون آوَرَدَم رهگذران
بی شکایت ثَمَنِ بَخسَم و ارزان تو اَم
خانه ی قلب کن از دست اجانب آباد
چند روزی است دراین خانه که مهمان تو اَم
ز سرم تا به قَدَم شور و نوا افتادست
سالیان است که در وادی هجران تو اَم
ره میخانه اگر دور و دراز است تو را
دل سپارم که قو و مرغ خوش اَلحانِ تو اَم
لَعلِ شیرین لبانت به کجا من جویم ؟
مست ابرو و مُژ و مَردُمِ چَشمان تو اَم
باد گر لطف کند سوی تو گردد جاری
مُرده از عطر تو و جَعدِه ی زُلفانِ تو اَم
اگر از آتش نِمرود تو را دلهُره است
سرد گردد که من باغ و گلستان تو اَم
نور مهتاب اگر چشم تو را رنجاند
دل مرنجان دلا! ، سایه و ایوان تو اَم
روز میعاد چو سر برکشم از لَحد و کفن
همه گریان ز گنه ، لیک ؛ گریان تو اَم
آسمان و فَلَک و بَحر بگردد گر کاه
لیک زین زلزله من یکسره ویران تو اَم
تا سر راه صراطم به خدا گر باشی
مَفُروشی اگر این عهد ، به پیمان تو اَم
|
|
نقدها و نظرات
|
با تشکر از استاد انصاری گرانقدر🌷🌷 | |
|
ممنون خانوم صفی پور | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
عاشقانه ای زیباست