ما مُغبچگانیم که در دِیر رهاییم
در بازیِ نابیم که در بازیِ نابیم
گرچه به سرایی ز بزرگان بِنِـشــینیـم
دلبستهٔ رورواک و بادبادک و تابیم
با شوق بیاییم ، با شـور بمانیم
جـز بازیِ بر گُنبـد و محراب نَتانیـم
بیکار و دَوان از پِیِ این شاپرکانیم
پس بیسروسامان به نگاهِ دگرانیم
اعجازِ دُعا و طلب و نَذْر ندانیم
ما غیر همین خام خیالیش نخواهیم
از بارشِ اندیشه و تشویش جداییم
ما بیهدف و بیطلب و بیسَکَـناتیم
در اصل همانیم که در اصل همانیم
ما مغبچگان بیجَهَـتان بیجَهَـتانیم
در بنـد نبودیـم که آزاد بگردیـم
آزاد نبـودیـم که در بنـد بیـاییـم
جز عشق نداریم، جز عشق نخواهیم
در عشق بمانیم که از عشق بزادیم
ایمان نَشِـناسیم ، کُفران نَشِـناسیم
امکانِ خدا را ز قَرائن نشِـکافـیم
ما بیسروسامانیِ سامانِ حجابیم
از پرده بُرون کاریِ پنهانِ جهانیم
ما پاسخِ انسان به زمانِ نگرانیم
ما مغبچگان مغبچگان مغبچگانیم
خرداد۱۳۹۷
میم موسوی