- دوست داشتن:
زمستان باشد یا پاییز
اگرچه در بهار جوانه می زنند
اما باور کن!
دوست داشتن،
اگر به جان درختها بیفتد
چهار فصل سال شکوفه میدهند.
- عاشق باشی...
درخت که باشی
و بهار نیاید
هیزم میشوی!
فکرش را بکن،
عاشق باشی
و عشقت نیاید...
- عشق:
لیلی و مجنون
شیرین و فرهاد
وامق و عذرا
سعید و لیلا
به نظرت عشاق افسانه ای
تا چند نسل بعد خواهند ماند؟!
- زمستان:
زمستان را دوست دارم
او با سرمایش
تنها فصلی است
که بهانه به دستت میدهد
تا خودت را
بیشتر به من بچسبانی!
- بطلان یک فرضیه:
قبل از تو
از عشق
از شعر
و تمام زنهای جهان بیزار بودم
تو آمدی
و با آمدنت،
تمام فرضیه هایم را
باطل کردی!
- پنجشنبه ها:
پنجشنبه ها...
یادت،
شعری می شود وفادار
که تا پایان
مزار دلتنگی ام را
ترک نمی کند.
- جمعه:
جمعه شد و باز نیامدی!
جمعه بی تو
لعن شده،
و بسیار نفرت انگیز است!!!
- جمعه بی تو، دلم می میرد:
بے تو،
هر ثانیه،
صد بار، دلم مے گیرد
ڪلِ هفته به ڪنار
جمعه ولی...
فقط، کمی می میرد!
- تاریخ انقضا:
"دوستت دارم"
تنها جمله ای است که
تاریخ انقضا ندارد
هر چند که تو
باور نداری!
- پدرم:
هر روز می بینم
پدرم را
لب برکه ی تنهایی هایش
با مو های پوشیده از برف
شبیه قویی است
پس از مرگِ جفت.
- خرابه ی دل:
خرابه ی متروک دلم را
بی تو
ثمری جز
جغد دلتنگی نیست.
- خیال ناخوش:
کدامین گوشه ی جهان دل خوشی
که رد پای خیالت
نمیگذارد برای من
هیچ خوشی
- شعر پر سرفه:
شعرهایم را
به سرفه انداخته
سیگار نیمه کشیده ی
آخرین دیدارمان.
- شب های بیخوابی:
شب های درازی است
به چشم هایم
نه تو می آیی
و نه خواب.
- شهر بی نشان تو:
باید دل به دریاها بزنم
این شهر را
هیچ نشانی از تو که نبود
- پرنده ی مهاجر:
من، پرنده ای مهاجر
پر از دلتنڪَی
هر روز
شوق سفر دارم
اما...
بال پریدن نه!
- دلم برایت تنگ شده است:
نیستی اما من
هر روز و شب،
عکس ات را می بوسم
موهایت را نوازش می کنم
چای برایت می ریزم
و محکم در آغوش میفشارمت!
دیوانه نشده ام
فقط دلم برایت تنگ است.
- کاش که نروی:
مستحب است که گاه
واجبی را سر بزنی!
ماندنت پر از ثواب است
ای کاش که نروی...
- خرداد فراق:
در خرداد پر فراق
دیدنت را
دلم تیر می کشید.
- سرود لب هایت:
سرود ملی من
دوستت دارم های جاری
بر لبان توست.
#سعید_فلاحی (زانا کوردستانی)
#شعر_کوتاه