اینجـا برای سَجــدهی ناقــص مَـجــال نیسـت
شش گوشهای چو هست، چهارش کمال نیست
مـــالِک به مــُلکِ دو دنیـــــا و قلبِ مـــاست
مُلکی بههم زدهاست که از جـنسِ مـال نیست
خــوشبخت آن کســـی که رضـایـش برات داد
توفیـقِ طـوفِ عـرش به بخت و به فــال نیست
پَــر میکشــم به ســویِ حـریمَت بدونِ بــال
جایی که فطــرس است نیـازی به بــال نیست
طفلـی چـو گریـــه کرد به پایش نوشتــه اند
چون نوکـری منـوطِ به سـنّ و به سـال نیست
قَـــد یَستَحیـــلُ کُـــلُّ شـَقـِیِّٕ بِعَبـــرَتِـــه
اصــلاً بـرای سیّــدِ عطشــان مـَحـال نیست
عقــل از کــــلامِ زینب او در تحیــــّر است
ما بینِ عـقل و نَـقل که دیگــر جـدال نیست
آبــی دهیــد غنچــهی در خــاک رفتـــه را
این راه و رســمِ پـرورشِ یک نَهـــال نیست
کوفــی شکست فـرقِ قمـر را و بعد از آن
این قامـتِ حسیــــن بُوَد حــرفِ دال نیست
چون قــُرصِ ماه مانده به مَشکش اثر زِ تیـر
جایـی برای آب و سپـــر با هــلال نیست
ناله قهفرخی
محسن شاقلیان
یاحسین(ع)