جمعه ۲۵ آبان
آسمان شهر را بنگر! شعری از محمدرضا عبداللهی نادی
از دفتر آریا سخن نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۴۰ شماره ثبت ۷۴۳۳۱
بازدید : ۴۲۲ | نظرات : ۲
|
دفاتر شعر محمدرضا عبداللهی نادی
آخرین اشعار ناب محمدرضا عبداللهی نادی
|
آسمان شهر را بنگر!
آسمانی پر ستاره،منتها ابری ست
سهم شهر از ابر و باران،ترس و دلگیری ست
ابر از طوفان گریزان است
رعد پیش چشم مه با نیزه ای از برق
در خیال جنگ و درگیری ست
بوی باران می وزد از خاک...
از دعای گربه های شهر
شهر بارانی ست...
جاده های شهرمان خیس از
قطره های خشکِ تو خالی ست
زیر چترِ آسمانِ شهر
قارچ می روید،ولی سمّی ست
زیر این شیرابه ها در این اسیدی بارشِ باران
لانه می سازند گنجشکان
روی سقفی که سرازیری ست
نیکی این آسمان جز بر
فاضلابِ پُر نمی بارد
آن طرف تر توی شهر ما
دور از چشم رطوبت ها
رودهای تشنگی جاری ست...
آسمان شهر را بنگر!
آسمان شهرمان عالیست...
حال مردم را نپرس از من
تا همین جا واژه دستم نیست
حال مردم را نمی گویم
آسمان کافیست...آسمان کافیست
#محمدرضا_عبداللهی_نادی
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
زیبااااااا