جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر سیدثاراله موسوی کاریزماتیک
آخرین اشعار ناب سیدثاراله موسوی کاریزماتیک
|
کاشْ ما هَم مثلِ بابا ، یِکْ قِرانی داشتیم
سَختْ بودْ اَمّا خُدایی ، لُقمه نانی داشتیم
آن زَمانْ پول وُ سیاستْ ، قاطیه مَذهبْ نَبود
دُزدْ بودْ اَمّا ، نِگَهبانِ دُکانی داشتیمْ
مَسجدی بود وُ نَمازی بودْ ، امّا بی ریا
وَقتِ مَستی نیزْ ، یِکْ جا وُ مَکانی داشتیمْ
دَردْ بود اَمّا کِنارَشْ ، مَرحَمی بِسیارْ بودْ
تَرسْ بودْ اَمّا کِنارَشْ قَهرِمانی داشتیمْ
دَر قُمارِ زِندگی ، مَغلوبِ نادانی شُدیمْ
ما که خُودْ را عاقلِ ، هَفتْ آسِمانی داشتیمْ
تُفْ به تومان وُ ریال وُ ، لَعْن وُ نِفرینْ بَرْ دُلارْ
کاشْ ما هَمْ مِثلِ بابا ، یکْ قِرانی داشتیمْ
شاعر:سیدثاراله موسوی تخلص:کاریزماتیک
|
نقدها و نظرات
|
بسیار زیبا و پر مغز و مفهومی | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
فرمانروایان کذایی چون خدایند
شیران به جرم دشمنی با قوم کفتار
مردن به زیر پنجه ی سگها روایند
اینجا به ویران خانه ای ماند که اهلش
هر روز و شب در گریه و سوگ و عزایند
جنگل به خود باران ندیده چند سالی ست
خوش قامتان سرو این جنگل کجایند ؟
هر دزدی و غارت شود در جنگل ما
از سهم خرگوشان و آهو می ربایند
افتاده دست ناکسان سرچشمه ی رود
سد کرده راهش ، را درختان در بلایند
وقتی تبر را دسته از جنس درخت است
آنجا نهالان پیر و در فکر عصایند
منظور شاعر رهبر از فرمانروا نیست
فرمانروایانی که در راس قوایند
با سلام و درود خدمت عزیزان این سروده را سه سالی است سرودم و اینک منتشر می کنم
و هیچ نسبتی با زمان حال ندارد
رضا حمیدی راد
#سایت_ادبی_تخصصی_شعرناب
🌐 sherenab.com
#کانال_سایت_تخصصی_شعرناب
@sherenabcom