سه شنبه ۲۹ آبان
گره شعری از شهرام مودب
از دفتر صاع نوع شعر ترکیبی
ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ ۰۸:۱۳ شماره ثبت ۷۰۷۰۲
بازدید : ۱۳۱۲ | نظرات : ۳۸
|
آخرین اشعار ناب شهرام مودب
|
"حمله ی واژه به فکِّ شاعر"
باز هم کار به دستم داده
باز امشب دلِ لولی وَشِ من
یادِ کولی گَریَش افتاده
گاه سِیری به گذشته دارد
گاه در حال و گَهی آینده
غوطه ور در سفری نامعلوم
گاه در هق هق و گاهی خنده
علتش چیست؟! نمی دانم من
ولی انگار کمی می دانم
مثلِ اینکه پیِ یک گمشده ام
که چنین کولی و سرگردانم
حالِ من، مثلِ دو خط شعرِ من است
گاهگاهی که تو را می جویم
فَعَلاتُن فَعَلُن وِردِ من است
بعد، آشفته شده می گویم
مُستَفعَلُ مُفتَعَلُن مُستَفعَلُن فَع
وزن دَرهَم شده و قافیه هم دَرهَم تر
حالِ من هم، زده رو دستِ دوتاشان امشب
چارپاره، شده نیمایی و صدپاره جگر
حضرتِ مولانا!
تو کجایی که ببینی باختم قافیه و مغلطه و وزن و ردیف و همه را!؟
شعرِ اوراقیِ بی قافیه و
نیمه موزونِ مرا
می برم سمتِ سپید
یا که نثر
اصلاً چرا این همه پیچ و تاب!؟
بذا قصه مو خودمونی تر بگم:
یکی بود که من بودم پر از گره
یکی نبود که تو بودی و تلخیِ یه خاطره
اومدی گره زدی پشتِ گره
از تو گره، از من گله
همه می گن قالیِ کاشون شدم با گره هات،
اما چه سود!؟
وقتی نیستی لااقل چلّه هامُ وا بکنی
بشینی کنارم و مَنُ تماشا بکنی
باز موزون شده این نثرِ مُطَنطَن انگار
باز شیرین شده تلخ نامه ام در ظاهر
باز یک کوله ی شعرِ ناتمام و همه درد
باز کوچیدنِ واژه ها ز فکِّ شاعر
شاعر: شهرام مؤدب
|
|
نقدها و نظرات
|
لطفتون پاینده استاد استکی گرامی، درود | |
|
درودها بانو حکیمی ارجمند، سپاسگزار همراهی همیشگی شما هستم، برفراز باشید و برقرار | |
|
زیبا نگاه شماست درود | |
|
سپاس | |
|
برفراز باشید درودتان | |
|
سلام از ماست سرکار خانم یوسفی همیشه فعال، براتون بهترین ها رو آرزومندم درودها | |
|
درودها جناب رفیعی ارجمند، زنده باشید همیشه | |
|
زنده باشید جناب شفاعت شاعر گرانقدر، زیبا حضور پر مهر شماست برفراز باشید | |
|
درودها جناب طهماسبی همیشه حاضر، حضور شما دلگرمی ماست منصور باشید | |
|
محبت دارید بانو، البته شروعش از سهراب سپهریه که داخل گیومه گذاشتم. زیبا حضور شماست درودتان | |
|
سلام جناب کوزه گر عزیز، سپاسگزار از لطفتون برفراز بمانید | |
|
درودها شاعر ارجمند، ان شاءالله همیشه حال شما و همه عزیزان عالی باشه البته حال من مثل دو خط شعر من است درود گرامی | |
|
عرض ادب بزرگوار شاعر، ممنون از حضور نابتون، درودها | |
|
گوارای وجود نازنیتون شاعر پارکی ارجمند، حضور شما دلگرمی ماست، مانا بمانید، درودتان | |
|
زیبا حضور پر مهر شماست جناب عمرانی عزیز، ممنون از توجه شما، درودها | |
|
سلام و عرض ادب جناب محمودی بزرگوار، زیبایی از حضور ناب شماست، بر مدار عاشقی باشید | |
|
سلام و درود، زیبا خواندید گرامی شاعر | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و شورانگیز بود