کد صد هفتاد شش ؛ درب امیدت
درب امیدت همیشه باز هرگز بسته نیست
هر که دیدارت بیاید هیچ وقتش خسته نیست
هرکه معشوقش تو باشی غم ندارد ازفلک
کس از او منت ندارد او بکس وابسته نیست
هرکه بشناسد تورا باشد ادیبی بی نظیر
بی خبر باشد زتو از علم هیچ دانسته نیست
هر دلی مهر تورا در خود نداده هیچ جای
نام آن را دل نگوئید هیچ هم شایسته نیست
صورتی کز نور تو هرگز نبرده بهره ای
گر که مشاطه بیاراید ولی آراسته نیست
سرو قدی که نداند قد او خواست تو هست
در میان قد بلندان خوش قدی برخاسته نیست
گر کسی آهسته حتی با خودش گوید سخن
در شنیدن هر چه باشد پیش تو آهسته نیست
راز خودرا در دلش هر چند هم پنهان کند
نیک میداند که رازی نزد تو سر بسته نیست
بس تأسف بر کسی بسیار غیبت میکند
گرچه میداند که غیبت خوردن یک پسته نیست
همچنان داند ولیکن مجلس آرائی کند
حق ناسی گردنش از شر آن وارسته نیست
غم مخور(گمنام) گر غیبت کنی توبه کند
درب توبه از برایش باز هر گز بسته نیست
چهارشنبه بیست هشت آذر نود هفت .