« دُر نهان »
يكي به درگه معبود ،حسين حسين(ع) گويد
يكي به راه حسين(ع) ز جان و دل پويد
هر آن كسي كه به درگاه حق ،گنهكار است
براي جُرم و گناهـش ، حسين (ع) را جويد
به آستان حسين(ع) اَر كسي كند خدمت
رهي براي نجاتـش در عاقبت جويد
يكي به سينه و سر مي زند از غريبي آن
يكي ز قتل علي اصغرش سخن گويد
يكي به گريه در آيد ، بر اكبر(ع) ناكام
يكي ز همّت عباس(ع) نوجوان گويد
فغان و آه2 ، كه زين العباد (ع) بي ياور
اگر زِ زجر اسيري آن سفر گويد
دلا بـسوز اگر زينـب(س) ستـم ديده
سخن ز طعنه ی3 زنهاي شاميان گويد
حسين فاطمه(س) را بي گنه چرا كشتند
هميشه حق طلب ، نام آن حسين(ع) گويد
حسين(ع) آب زلالي است در صف محشر
يقين كه چرك ضلالت4 ز شيعيان شويد
حسين(ع) دُر نهاني است در خزانه ي حق
به روز حشر و قيامت سخن توان گويد
هميشه چرخ جهان بـر خِرَد بُوَد دشمن
خرد زِ دشمن خود كي توان سخن گويد
حسن مَپُرس ،كه چرخ از چه كينه جويي كرد
كسي زِ كينه ي اين چرخ كي توان گويد
٭٭٭
1- خطا - لغزش 2- ناله وفرياد و افسوس 3- سرزنش 4- گمراهي
آیینی بسیار زیبا و شورانگیز بود
اجرتان با سالار شهیدان