يکشنبه ۴ آذر
دوگانه شعری از حجت اله یعقوبی(سکوت)
از دفتر هدیه ی سکوت نوع شعر
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ ۱۲:۱۰ شماره ثبت ۶۶۴۹
بازدید : ۱۱۵۰ | نظرات : ۱۴
|
دفاتر شعر حجت اله یعقوبی(سکوت)
آخرین اشعار ناب حجت اله یعقوبی(سکوت)
|
من از تبار سکوتم!
سه گانه را گذارده ام
تا به هرچه سیاهی بزنم،
پلنگ واره آهم را...
زیرِ آوارِ تدبیر
چنین به بندِ "من"،
در پوستین زنده، مرده ام!
دلم لک زده، برای تکرارِ یک سلام،
در این درّه ی عمیق!
بگو!
بگو که برآید ماه
که هنوز در ژرفایم
آوای گرگ می پیچد
-این گله وار، آهوانِ نگاهم را-
***
به وسعتِ آسمان
پنجره را-گشوده-
نگاهبانی می کنم،
آن لحظه ی شگرفِ طلایی را
-که یکباره- پلک گشودی!
رفتگانت شاد!
مادرم می گفت:
"تو در سکوت
زاده شدی،
دوگانه را، به جای آور!
نه مگر بامگاه نزدیک است؟!"*
سه گانه:نماز مغرب
دوگانه:نماز صبح
*الیس الصّبح بقریب
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.