جمعه ۲ آذر
نصیحت... شعری از علیرضا مسیحا
از دفتر عاشقانه نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ جمعه ۲۲ تير ۱۳۹۷ ۰۱:۱۳ شماره ثبت ۶۶۴۲۸
بازدید : ۸۳۴ | نظرات : ۶
|
آخرین اشعار ناب علیرضا مسیحا
|
ای جوان گر که نداری مال ، هرگز زن نگیر
سربلند و خنده رو ، در زیر منّت ها نمیر
قدر آزادی بدان ، هر جا که هستی شکر کن
در جهانی بی ثبات ای دل مشو هرگز اسیر
بیخودی فکر و خیال واهی اندر سر مکن
آرد هم آبش نباشد کی توان گشتن خمیر
دست بر زانو بنه تنها به الله تکیه کن
این سخن را گفت بر من عارفی روشن ضمیر
من خدا را ضامن روزی بدانم ، لیک قوت لایموت
هرکسی را اینچنین قوتی دهی ، گوید بمیر
مُرد روزیکه همه با یکدگر می ساختند
لقمه نانی با کمی سبزی کنارش هم پنیر
گفتمت من زن نگیر اما اگر کس با تو ساخت
گفت من میسازمت با این نداری ها ، بگیر
#علیرضا_مسیحا
پنج شنبه 21/04/1397
ساعت:22:34
|
نقدها و نظرات
|
سلام ممنون از دقت و حسن نظر جنابعالی | |
|
با سلام ممنونم از لطف جنالعالی | |
|
سلام ارادتمندم سایتون مستدام | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و مبین مشکلات جامعه بود