🌺🍃میلاد نــــــور مبارک🌙
#السلام_علیک_یا_علی_اکبر🌹
#مدح
#دل_سروده_های_مزینانی📝
او که نامش سببِ عزّتِ بی حد شده است
باز علی بوده که تِمثالِ محمّد(ص) شده است
او"علیِ ابنِ حسینِ بنِ علی"، بوده که هر
نفسش..در نفسِ حضرتِ احمد شده است
سوره یِ عشق..حسین است وعلی اکبرِ او
آیه در آیه یِ حق..،نورِمجدّد شده است
بس که خورشیدِ جمالش عَلَوی بوده،علی
شمس...در تابشِ انوار،مردّد شده است
خَلق وخُلق وادب ومنطقِ پیغمبری اَش
مِثلِ آن دایره یِ میمِ ،مشدّد شده است
گر چه فرزندِحسین و گلِ زهرایِ نبی است
نامِ حیدر...که گرفتَه ست،سَرآمد شده است
نورِ حق جلوه گری کرد،زمانی که علی
پیشِ چشم پدر از کرب و بلا رَد شده است
دلِ دشمن به رجز خوانیِ او می پاشید
چو علی باسپرِ نامِ حسن، سد شده است
وای اگر دست به دستانِ عمویش بِدهد
درد ِاین حمله به دشمن چِقَدَر بد شده است
صد پسر داشت اگر خونِ خدا،نامِ علی
به هر آن یک پسرش،مُهرِ مؤیّد شده است
کوریِ چشمِ هر آن دشمنِ بدخواهِ علی
هر علی،صاحبِ یک دولتِ ممتد شده است
زیر پایِ پدرش...در سفرِ عشق و بلا
باعثِ رونقِ شش گوشه وگنبد شده است
همه ی کرب و بلا غرقِ شمیمِ نَبَوی
زِ گُل افشانیِ این گلشنِ امجد شده است
─═ঊঈ✏️📔🇮🇷ঊঈ═─
#منصوره_محمدی_مزینان
─═ঊ✏️📔🇮🇷ঊঈ═─
#السلام_علیک_یاحسین_بن_علی
#السلام_علیک_یاعلی_ابن_حسین
#السلام_علیک_یا_علی_اکبر
#شعبان_مبارک
بسیار زیبا و دلنشین بود