دوشنبه ۵ آذر
|
دفاتر شعر علیرضا کیوانلو مُلقَّب به کَفا
آخرین اشعار ناب علیرضا کیوانلو مُلقَّب به کَفا
|
✨ الف✨ ب✨ پ✨ ت.....
«الفبای فارسی...»
الفبای فارسی ،کلامِ سُخَن
نمایان نِمود ،کُل و جای سُخَن
الف ، نُقطه و گامِ اوّل زِ اوست
به فارسی الفبا مقامِ نِکوست
بِپیچَد تماماً به فارسی ،کلام
بُود بَر الفبای فارسی هزاران سلام
هَر آن کودکی آشنای الفبا شود
سُخَن ورزی اش مُلکِ ایران شود
شود چون دِرخشان ،کلامِ وَزین
به شعرَش نِشینَد ،لطافت ،همین
به ژَرفایِ عُمقَش ،زِ پند و مرام
به حکمت ندارد رغیبی بنام
تمامِ تَمدن به ایرانِ فارس
نِکو گشته و از الفبا به پاست
الفبای ایران و قرآن درآمیخت به هم
نِشستَند به کُرسی ،حکیمان اَجم
اَجم زِنده کردند به حکمت تمام
زِ قرآن گرفتند مسیر و مرام
زِ آن ، نام ایران ،برازنده شد
به فارسی شکوهی ،چه ارزنده شد
شُدِ پُشتِوانش، به قرآن ،دَری
گُهرگون شُدِ بَر جهان سَروَری
شده بامِ ایران کلام و سُخَن
نِکو پَرورانده زِ دینش سُخَن
به حکمت نِشسته الفبا به جمع
سراسر مُتونُ کلامِ اَجم
سرای کلام ،کردگارِ علیم
به معنا نشسته زِ لطفِ کریم
خدایا به فارسی نِکو نام شد
زِ لطفِ کلامش بَرِ بام شد
سروده:کَفا«علیرضا کیوانلو»
این شعر را به حرمت ریشه های زبان فارسی و تمدن کهن ایران زمین سروده ام وآن را به تمام هموطنانم تقدیم می کنم .پایدار و سربلند باشید.
|
نقدها و نظرات
|
با سپاس از شما بانوی بزرگوار 😊 | |
|
به همچنین شما بزرگ گرامی😊🌹 | |
|
سال نو بر شما بزرگوار و خانواده محترمتان مبارک 😊 | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
سلام
به جمع ماخوش آمدید