پنجشنبه ۱ آذر
سید جیکاک شعری از اسماعیل علیخانی
از دفتر نکته ها نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ۱۰:۳۴ شماره ثبت ۶۳۷۴۲
بازدید : ۵۰۷ | نظرات : ۱۴
|
دفاتر شعر اسماعیل علیخانی
آخرین اشعار ناب اسماعیل علیخانی
|
انگلستان خانه ی جیکاک هاست
مرکز پیدایش ناپاک هاست
حقه بازی از وجودش می چکد
خون ملت های دنیا می مکد
گفت گاندی "مانده ام من پس چرا
غرق دریا ها نشد این نا کجا
چون که از بس نقره و گنج طلا
برده غارت از درون هند ما
باید آن سنگینی اش باعث شود
تا فرو در آب این کشور رود"
لیکن این غارتگر بی چشم و رو
چون طلب کاران میان گفتگو
می زند دم از حقوق آدمی
می کند برپا برایش پرچمی
یک نفر باید بگوید ....تویی
از همه غارتگران بدتر تویی
|
|
نقدها و نظرات
|
سلام استاد موافقت درود بر شما | |
|
سلام ممنون | |
|
سلام دوست عزیز ممنون از دقت نظر شما بله همان طور که فرمودید طرف ما دولت خبیث انگلستان است | |
|
سلام علی آقای رفیعی ما ممنون از لطف و محبت شما بی شک حالا حالا ها یقه انگلستان را رها نمی کنیم | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.