امشب ای مه
امشب ای مه نور تو هر لحظه بیشتر میشود
شهر مکه روشن از یک ماه دیگر میشود
نی، غلط گفتم کجا ماهی چنان تابان بود
نور رویش همچنان خورشید اظهر میشود
لرزشی برطاق کسری همچنان آمد بسی
آتش آتشکده باخاک یکسر میشود
مژده ای هردم رسد گوش ملایک را چنین
شاد باشید طفل امشب یک پیمبر میشود
میشود مبعوث از نزد خداوند جلیل
بر رسولان هم تمامی ختم آخر میشود
غار حرّا انتظارش میکشد دارد شتاب
از وجودش غار حرّا نیز اشهر میشود
بهترین مخلوق میباشد ندارد یک نظیر
صاحب یک مصحفی از حی داور میشود
علم رادر نزد خالق یاد گیرد لحظه ای
سینه اش سرشار از علمی سراسر میشود
نور او تابان شود اندر تمام کائنات
جانشین باشد خدارا نور انور میشود
میشود محبوب حق باشد عروجش آسمان
آگه از هرچیز اندر بحر یا بر میشود
میهمانی میرود نزد خداوند کریم
باعلی(ع) مرد خدا هم یک برادر میشود
احترامی خاص پیدا میکند نزد خدا
شهرتش اندر جهان چندین برابر میشود
در تواضع بودنش صد آفرین گوید خدا
رحمتش بر دشمنانش همچو کوثر میشود
بر سرش خاشاک ازبامی بریزد نابکار
چون نمیریزد زحالش جستجوگر میشود
معجزاتی را که دارد کی توان تفسیر کرد
ماه با فرمان او یکدم دو پیکر میشود
زود باشد برتمامی پادشاهان جهان
حاکمی ، نافذ کلامی هم مدبّرَ میشود
زود باشد جهل را از ریشه بیرون آورد
نور حق بر قلب انسانها منور میشود
دختران را زنده میکردند درگورش بسی
قُبح آن بر عاملانش چون مقرر میشود
زود باشد از وجودش دختری را بی نظیر
فاطمه(س) نامش ؛ حهان بانوی اطهر میشود
هیج کس غیر از علی(ع) بر فاطمه(س) شایسته نیست
پس علی(ع) با فاطمه(س) شایسته همسر میشود
بی نظیراست کار فرزندان آنها در جهان
چون حسین(ع) در کربلا یک شاه بی سر میشود
باز هم از نسل آنها مثل امشب یک شبی
زاد میگردد علیمی نام جعفر(ع) میشود
میکند تفسیر قرآن تابماند بر قرار
بر تمامی شیعیان روشن چو اختر میشود
مکه را بخشد صفا و یثرب و بطحا چنان
حالیا خاک مدینه همچنان زر میشود
خواستم شعری بگویم در توانم بیش نیست
لطف آنها همچنان(گمنام) در بر میشود
سه شنبه چهاردهم آذر نود شش .
سلام استادبزرگوارم
زیبا قلم زدید