گفته اند که عاشورا
بر خیال و پندار است
در گمانم انگاری
تا ابد به تکرار است
در جهان انکارت
نقطه ای نهان پیداست
در سیه دل تاریخ
"کلّ یومٍ عاشوراست"
کربلای امروزی
در شهیدِ طومان بود
در محرم باطن
"کوفه آری تهران بود!"
عاشورای 96
عاشورا واقعه ای همواره در حال تکرار است. هر روز روشن تر از دیروز در این تاریخ پر از سیاهی کربلایی جریان دارد. محرم امروزی در جای جای این جهان هرجا که رنگی از مجاهدت و شهادت دیده می شود برقرار است.
-خان طومان منطقه ای است در سوریه که مدافعان حرمی چون شهید رحیم کابلی و شهید خلیلی و... در این منطقه به شهادت رسیدند.
مصراع آخر "کوفه آری تهران بود" اشاره دارد به شعر "انتظار" خانم طاهره صفارزاده و این بند:
...همیشه هستی
و می درخشی از بدر
و می رسی از کعبه
و کوفه همین تهران است...
اما در شعر "محرم باطن" به شکل منفی به "کوفه بودن تهران" نگاه شده. کوفه شعر "انتظار" کوفه مثبت یعنی محل فرمانروایی امام زمان (عج) است اما کوفه "محرم باطن"، سخن از کوفه سیاه و کوفیان چرکین دل و پیرو ظلم دارد. کوفه بی اعتنا به حق گستری.
درواقع بند آخر مثالی است از واقعه کربلای امروزی؛ کربلایی که در شام جریان دارد و کوفه ای در تهران.
به امید روزی که عدالت اسلامی در کشور ما گسترش پیدا کند تا شاهد اسلام حسینی و محرمی به حقیقت کربلایی باشیم.