بنام نگارگرعشق.........................
.................................................................
می شود از،گریـه ی سُــــرخِ شقـایق،بگــذریـم ؟
پـای بربـاوَرگـــــــــذاریـم و،زِ منطـق، بگـذریم
شــــکوه ی بیجـــاست ازآییـنه هـا، گرمی کنیـم
رســــــمِ مـردی نیست کز،هرنـاموافق، بگذریـم
ســـــربــه دیوارِ جهـــــــالت هـازدن،اُف باداُف
بـادوروئی هــــــاگر از گفتــارِ صـــادق،بگذریـم
می شـود درمحفـــــلِ اهـــــلِ نظـر،بنشست واز
طعــم شیرینِ غــزل،رؤیـای عـاشق،بگـــــذریـم ؟
درطوافِ کــــوی معشوق از،کــه لنــگیدَست دل
بـایـد ازاین دل،کــه اینسـان نیست لایق،بگذریـم
زیرِ پـابـایــد نهــــــادن،گــــر دِلت همراه نیست
این چــه بَـدمستی ست کز،درکِ حقـایق بگذریـم ؟
خـــالـقِ مــاخِلقتش، دربهتـــــــرین احـوال کرد
بـَدترین باشد گــر از،مخـلوق وخـالـق، بگذریـم
جُرمِ مـا(دیوانگــان) جُـزگفتنِ حق،هیــــچ نیست
خوش بُـوَد ،درگفتنِ حــق،ازســــــلائق بگذریـم
تاسـحرچیزی نمـانـده، می رسـد چـاووشِ مرگ
حیـف بـاشــــــــد بی ثمر، ازاین دقـایق بگذریـم
................................................................
(دیوانه)