به نام خدا
این سروده ، توصیه و پیشنهادیست به آنانی که تهدید ها و توهین ها آزارشان نداده و احتمالا برای چندمین بار قصد سفر حج دارند و صد البته از شرایط سخت و دشوار همسایه ی دیوار به دیوارخود نیز بی خبر ...
همان همسایه ای که با سیلی صورتش را سرخ نگه داشته و هیچگاه از مصایب روزگار خود دم بر نمی آورد ...
.........................................................................................
بیا و صرف ِ نظر کن ، ز حج و قربانی
که حکم ِ تازی و ما گشته ، سنگ و پیشانی
به زیر پای ندیدی که دست و پا بشکست
به جکم ِ مُفتی و فتوای ضـدّ ِ انسانـی
ندیده ای که چه بادی به غبغب اندازد
ندیده ای که چـه فخری کند به ایـرانی
ندیده ای که به یک دست ،دسته ، گل دارد
به دست ِ دیگر خود ، دشنـه های پنهانی
مَجوس و کافر و زندیق چون به ما گفتند
مجاز گشـت چنین ، نـقـشه های شیطانی
مشو تو مطمئن از مَکرِعمروعاصیان حاجی
وزیـن جماعـت ِ بـد عهـد و ضـدّ ِ ایرانی
نَـریـز هموطن من ، به زیر ِ پای شـیـوخ
دلارخود ، که رهانـیـد ِشان ، ز چـوپـانـی
بـبـیـن که ، وارث ِ گُـرد آفریـد و رودابـه
کنـیـز ِ شـیـخ شده ، نـو عروس ِ ساسانی
مـگو ، ز دشمنی و تـفـرقه سخن ، منصور
خدا دهد بـه جهان عشق و صلـح ، ارزانی
...............................................................................................................................
تابستان 96 - منصور شاهنگیان
برایتان بهترین هارا از قلب خواهانم موفق و سر بلند باشید