(عطش نماز)
تقدیم به ساحت مقدس امام رضا(عج)
و در اين فضاي وحشت كه نشان باز دارد
د لِ مَــن كـبـوتـرا نـه ، بـه حـرم نياز دارد
ز گـُـريـز نـا گـُزيرم ،كه به دامِ غم اسيرم
و نـيـازمـنـدِ د سـتي كـه د ري فَـَراز دارد
زِ نِـقـارخانه آ يد ،همه روز وشب صلا يم
چـِه كـسـي تـَوا ن دِ لم را زِطواف باز دارد
چُو فـَلك به كهكشا نها بـه مدارِ عـشـق اويم
كه به اين نماز چرخان د لِ من نـيـاز دارد
همه سنگ مي زنند م به پرِ شكسته هـَردم
كه چرا زسنگ بود ن د لم اِحـتـراز دارد
زِ نـيـازِ عا شقا نه نـتـوا ن سـرود ن اكنون
كـه بيا ن قصه ي د ل سـَرِ بَس دراز دارد
زِغَـمِ نـَهـا ن چنگي، به كـُدا م نغمـه گـُويم؟
كه به پرده راست نايد عطشي كه ساز دارد
به خداتُو نفسِ نفسي، وَ يقين كه شمس شمسي
به خـُدا كه نُورِ نُوري، كـه بـه تـو نيـاز دارد
به مَشارِق ومَغارِب، به تو كرده سجده عمري
وهـنـوز مِــهـِر رَخـشـان، عَطــشِ نـَماز دارد
كرج-محمدعلي جعفريان(عاشق)-23/12/1384