ساتور اندیشه
اگر انگشتانمان را با ساتور اندیشه
قلم کنیم
می توانیم آنها را در جوهر وجود فرو بریم
مرکب تفکر و عقلانیت ما از مجرای رگهای کبود
با زانو زدن در پیشگاه قلم
و رسیدن به نوک انگشتانمان
واز آنجا به نای قلم تزریق می گردد
در تجلی سپیدی پاپیروس ، دست خط خدا هست
نون وَالقَلَمِ وَ ما يَسْطُرُونَ
سوگند به قلم و آنچه مي نويسد
این مائیم که باید آن بیتای محض را ببینیم
و با کاغذهای ان سی آر
در میان جامعه ی مدنی تکثیر کنیم
کلک سرخ آبی روی کاغذهای گلاسه
می لغزد و بدرد بخور نیست
باید به اصالتمان که همان
کاغذهای کاهی است برگردیم
باید بر روی کاغذهای الهی
خامه خود را به سماع درآوریم
اگر اینگونه باشد
به سوگندی که دادار خورده است
کسی را یارای سبقت از قلمهایمان نیست
ای خلیفه الله که از قبل از ازل
حلقه ی اشرفیتت را با سبابه ایما
به سوی حرا گرفته ای
بدانکه باور ، یقین ، ایمان
بالاترین و رفیع ترین درجه ی اخلاص است
و چرا باید ازروی جهل
نااهلان ، کذابان ، سفیانیان و رشدی ها
از هدف غایی و والای انسانی دور شد ؟
تنها دانستن گفتار و کردار و پندار نیک
کفایت نمی کند
باقر رمزی باصر
پیشاپیش سال نو مبارک