يکشنبه ۲۷ آبان
تقدیمی.. شعری از علی عظیمی
از دفتر حجم یک جمجمه نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ ۲۳:۵۹ شماره ثبت ۵۴۴۶۲
بازدید : ۷۲۳ | نظرات : ۸
|
آخرین اشعار ناب علی عظیمی
|
تقدیم به اسطوره ی زندگیم در عرصه ی ادبیات برای استاد رضا براهنی بزرگوار
با دوری ات
در من چنان قدرتی هست
که توان آفرینش گورستانها را دارم
و با دیری
در من چنان نفرتی ست
که دخترکان احساس را
جرات زنده به گور کردن
به پا خیزم!...
قلبهای نخ نما در گرو آفرینش گور های کهنه می مانند
و چشمها بر خاک
غربال می شوند
نه اشک می چکد نه خون
نه شاعره ای
که از گیسوان سیاه اش آویخته باشند اش
بر بلندایِ شیری رنگِ راهِ کهکشان
مثل انکسار نور عشق هزار پاره می شود
و موجودی نیم فرشته و نیم انسان
بکارت دنیا را بی دَرد
می دَرَد
تا دوری و دیری
چون پیچاپیچیِ شاهراه
نور را دَر نَوَردَند
و غروب
چون روسپیِ خوش آب و رنگ
که
مصیبت زمین را مچاله میکرد
و
مرگ در ویرانه ها پناه میگرفت
همان گونه که زندگی
لبان اش را بر آسمانِ گورستان می فِشُرَد!...
#حجم_یک_جمجمه
#کاهش_وزن_از_ذهن_آغاز_میشود
#علی_عظیمی
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
مدیر موسس سایت ادبی شعرناب
فکری احمدی زاده (ملحق)