يکشنبه ۲۷ آبان
سهراب شعری از محسن پاده بان
از دفتر عادت قفس نوع شعر نیمائی
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ۱۱:۴۹ شماره ثبت ۵۲۰۶۲
بازدید : ۵۷۶ | نظرات : ۶
|
آخرین اشعار ناب محسن پاده بان
|
سهراب
قایقی خواهی ساخت
خواهی انداخت به آب
که از این شهر روی تنهایی
دل من چون دل تو در پی یک آسمانی آبی ست
که در آن پر زنم نقش زنم پروازی
به کجا خواهی رفت
پشت دریا شهری ست که وفایی دیدی
یا که این کوچ بود اجباری
نفسم میگیرد
چه غباری به دل مردم شهر ست و من تنهایم
و صفا نیست در این آبادی
باغبان نیست
علفِ هرز که پیچیده به دامان گیاه
گل دگر نیست که اگر هست ز تماشا چه بهایی دارد
چشمه ها خشکیده
چشم ها در پی یک چشمه ای جوشانند
که بشویند دیده ی خویش در آب
دل شاعر پی نان است و نام
و نباشد پی یک شعر خوش نیمایی
آی سهراب
قایقت جایی هست از برای دل ببریده من
مقصدش شهر خوش آزادیست......
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.