درود برشما
ما در کشوری زندگی میکنیم که در کشور همسایه اش آب برای خوردن نیست . جنگ است و مردم یا باید فرار کنند یا محکوم به مرگ اند. لعنت بر داعش و لعنت بر به وجود آورندگانش. ترانه ای رو براتون ارسال میکنم در مورد مهاجران جنگ زده. کسانی که از خونه هاشون دل کندن و با کلی خاطره مجبور به مهاجرت شدن به کشوری که درش نه هم زبونی هست و نه کار و پول و ارزش اجتماعی و... مهاجرانی که هنوز منتظرند به مقصد برسند با این که پناهندگی کشورهای اروپایی را دارند هننوز منتظرند به یک شب خواب آسوده و بی دغدغه برسند به آرامش... با امید صلح در تمام دنیا
رو تپه های خاکیمون,نگام به آسمون بود
پرنده ها و هجرت و غروب شهرم و دود
اون روزا رو خوب یادمه, موشک و بوی باروت
صف های منتهی به مرگ ,تابوت پشت تابوت
اون حمله های بی امون, اون کینه های بی شمار
یه پرچم سیاه و شوم, مقاومت تا این فرار
یه کوبانیه سوخته و یه هجرت اجباری
شبهای ترس و وحشت و بیخوابی و بیداری
صدای جیغ از خودکشی,کابوس رو ریل قطار
فاشیستای یونانی,از هر طرف فقط فشار
از مرگ خانوادگی , تو چادرای نا امید
تا اشک چشمای پدر,وقتی که بچشو میدید
دنبال سر پناه
یک مشت بی گناه
از چاله ها تا چاه
فقط دعا کردیم
با چشم خیس از آب
کابوس جای خواب
با ترس و اضطراب
خدا خدا کردیم
رو تپه های رومانی,نگاه به رود دانوبه
کنار دریای سیاه , حال پرنده ها خوبه
چادر نشینم و ولی , کنار کاخ مجلسم
بی پول و داغون خراب پس من چرا نمیرسم
مقصد کجاست برای من.خستم از این مهاجرت
پناهنده ی بی پناه, نفرین به این مغایرت
قدم زدن تو بخارست, بوی غذا و رنگ شاد
من کوبانی و خونمون بازم داره یادم میاد
نگاه سرد مردم و بی هم زبون و بی کسم
مقصد کجاست برای من پس من چرا نمیرسم
من غیر قانونی
با چشم بارونی
با حال داغونی
فقط دعا کردم
از شهر کوبانی
با بغض بحرانی
تا قلب رومانی
خدا خدا کردم ....
وحید کاظمی
پ.ن : فاشیستها در مجلس یونان مخالفان سر سخت مهاجران سوری بودند
رود دانوب بزرگ تزین رود در کشور رومانی میباشد و جایی که رود دانوب به دریای سیاه متصل میشود دلتایی را تشکیل میدهد که هر ساله پرندگان مختلفی به آنجا مهاجرت میکنند
کاخ مجلس یکی از زیباترین جاذبه های توریستی در رومانیست
بخارست پایتخت رومانی با خیابانهایی رنگارنگ و زیباست که همیشه بوی غذاهای محلی در کوچه پس کوچه هایش پیچیده
مهاجران بعد از تحمل سختی در مسیر مهاجرت تازه با مشکلاتی از قبیل مسکن و شغل و در آمد دست و پنجه نرم میکنند.
درود
بسیارزیبا بود