جمعه ۲ آذر
دام دلنشين شعری از حسين ماني
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ ۲۳:۵۳ شماره ثبت ۵۰۶۴۳
بازدید : ۱۲۴۷ | نظرات : ۶
|
آخرین اشعار ناب حسين ماني
|
دلم در چشم مهرويى، به دامي دلنشين افتاد
فغان از چشم جادويش، كه در مه چون نگين افتاد
ز گيسوي چو يلدايش، جهاني واله و حيران
چنين شور و فغان را بين كز اينجا تا به چين افتاد
سرم خوش بود و حالم پر ز شور و شوق ديدارش
خدايا، داىمى گردان غمي خوش كاينچنين افتاد
خيالات است، يا خواب است، آن ماه پري گونه
ز عطر جعد گيسويش، وجودش در يقين افتاد
من از مستي آن نرگس دمادم سرخوشم، آري
شراب بي قدح را بين كه با من چون عجين افتاد
چو اين طالع نكو آمد، تمام عمر را درياب
چنين مه روي سيمايي، به ندرت در زمين افتاد
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.