جمعه ۲ آذر
در همین نزدیکی شعری از سلطان محمد الهی وردک
از دفتر گلزخم نوع شعر نیمائی
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۳۴ شماره ثبت ۴۷۸۲۱
بازدید : ۳۱۰ | نظرات : ۶
|
دفاتر شعر سلطان محمد الهی وردک
آخرین اشعار ناب سلطان محمد الهی وردک
|
در همین نزدیکی
پشت سیم خار دار
پشت خاکریزی عظیم و هولناک
ملتی میمیرد
ملتی که در همایش هاتان
همتبار میخوانید
همدیار میخوانید
ملتی که در سخن همخونست
ملتی که با شما همگونست
همزبان ؛
هم فرهنگ ؛
هم دین است ؛
همطراز با شماست
نه فراتر ؛
و نه هم پایین است .
آنسوی آن سیم خار
ملتی هست
بیدفاع میمیرد .
آنچه آنسو نیست ؛ فقط حرم است
یک امام زاده
و یا یک مردهء محترم است
تا که یک گوشه ء چشمی از شما را
بکشاند آنسو
آنسوی آن سیم خار
ملتی دست تهی و
بیدفاع میمیرد .
باری اسلام ندارد مرزی .
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.