چهارشنبه ۱۶ آبان
|
دفاتر شعر مرتضی درویشی ( اشکان)
آخرین اشعار ناب مرتضی درویشی ( اشکان)
|
تقدیم با احترام به مدافعان حرم عشق :
دمشق زیرِ هجومِ قماشِ مُصعب هاست
و گُر گرفته وجودم که شعله ور تب هاست
زمانه عرصه یِ تکرارِ کربلایِ حسین
و روزگارِ خطرناکِ سست مذهب هاست
و قبله گرچه به سویِ حجاز و کعبه درست
دمشق قبله گهِ صاحبانِ منصب هاست
و مکتبی که برایش خَطابه زینب خواند
بدون شک که همان بهترینِ مکتب هاست
زبان به خطبه گشود و زمین به خود لرزید
همین دلیلِ درستی به بغضِ این شب هاست
قسم به حضرتِ مادر که از همان خطبه
سَقیفه کینه به دل از تبارِ زینب هاست
چه غم که شب برسد هم به آسمان حرم
که آسمان حرم سرزمینِ کوکب هاست
به یُمن با برکت بودنِ حرم بوده
که تربتش به شفا در کفِ مُجرب هاست
دمشق منطقه یِ صفرِ مرزِ باورهاست
دمشق زیرِ هجومِ قماشِ مُصعب هاست
مرتضی (اشکان) درویشی
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
سروده بسیار زیبا و حماسی
سلام و صلوات بر همه شهیدان راه حق و فضیلت
خصوصا مدافعان دلاور حرم اهل بیت عصمت و طهارت
دستمریزاد
اجرتان با سالار شهیدان