وقتیـــکه نبــــاشی همـــــه دنیا بدلم نیست
مستـــی و می و مطرب و مینا بدلم نیست
یک سجــــده به درگاه تو کافیست برایــــم
شوق حـــــرم و دیـــــر و کلیسا بدلم نیست
من مُردم همـــــان روز که رفتی ز کنـــارم
عمرِ خضـــــر و هم دَم عیسی بدلم نیست
دیگر نفســــم سوختـــــه در خلوتِ شب هـا
فریـــــاد بخون خفتــــه و، غوغا بدلم نیست
روزیـــــکه لبــــم شربت لبهای تو نوشـیـــد
ز آن روز مــــرا لــــذتِ خـــرما بدلم نیست
پـــا آبله، تن خستــه و فـــکرم شده پاشان
هـــر سو بـروم سیـــر و تماشا بدلم نیست
نه خســرو و مجنونـــم و نه وامق این شهـر
شیـــرین رخ و لیـلی وش و عذرا بدلم نیست
در حلقــــه ی گــرداب غــم و ماتـــم و دردم
این زندگی یی بی ســـر و بی پـا بدلم نیست
حرف همه کس مفت و متاعی همه کس خام
در هیـــــچ سخن رنـــگ تمنــــــا بدلم نیست
دیـگر دلــــم از گفت و شنــود آمــــده بر لب
جـــــز دیــــــدنِ روی تــــو تسلا بدلم نیست
در پیش من از قافیــــــــه یی نغــــز بفـــرما
ابیـــــــــــات پراکنــــده و بیجــــا بدلم نیست
انســــان نیـــــکو خصلت و والا به پسنـدم
بی معــــــــرفت و آدم رســــــوا بدلم نیست
امـــــروز مــــرا گرمی آغــــوش تــو خواند
بر خیـــــز بیا وعــــده ی فــــردا بدلم نیست
هر جــــا بدل و دیـــــده ی محمود تو باشی
باغ و چمــــن و دامن صحــــــرا بدلم نیست
-----------------------------------------
جمعه 23 دلو 1394 هجری خورشیدی
که برابر میشود به 12 فبروی 2016 میلادی
درود برادرخوبم
بسیارزیبا بود
نوشیدیم ازجوهرکلامتان
دست مریزاد