شنبه ۱۹ آبان
گنجیم که ما بها نداریم شعری از احمد محمود امپراطور
از دفتر لعل بدخشان نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ ۱۳:۴۷ شماره ثبت ۱۲۴۱۴۰
بازدید : ۲۱۱ | نظرات : ۷
|
دفاتر شعر احمد محمود امپراطور
آخرین اشعار ناب احمد محمود امپراطور
|
گنجیم که ما بها نداریم
راهیم که انتها نداریم
زخم سر زخم ناعلاجیم
در مانده ایم و دوا نداریم
با آنکه شناسد هر که ما را
در روز بد آشنا نداریم
جا بر دل صخره ها گرفتیم
راهی بدل شما نداریم
هیهات که فصل نامرادیست
ورنه سر مدعا نداریم
بشکسته پریم و غصه بر دوش
از بهر گریز پا نداریم
یاران زمانه ناخرابات
سودی به جز از جفا نداریم
خورشید و مه هر دو خانه ویران
روز و شب روشنا نداریم
می خندیم و خنده مان دروغ یست
آهنگ دل و نوا نداریم
تو و من و مان گرفته عالم
از بخت شکسته ما نداریم
خاکستر رنج روزگاریم
سرمایه بجز دعا نداریم
محمود نمی رسیم به جایی
چون دیدی جهان نما نداریم
-----------------
دوشنبه ۰۳ میزان ۱۴۰۲ خورشیدی
که برابر میشود September 25, 2023
سرودم
|
نقدها و نظرات
|
ادیب اندیشمند محترم محمد رضا خوشرو (مریخ) درود و سپاس فراوان | |
|
فاضل دانشمند جناب محترم محمد باقر انصاری دزفولی صاحب گرانقدر درود و سپاس فراوان | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
سلام و درود
زیبا و معناپرور نگاشتید.
برخی مصاریع هجای اضافی دارند. سلامت باشید.