يکشنبه ۴ آذر
((از خيال كودكى)) شعری از وحیدی ( شيرازی)
از دفتر از خيال كودكى نوع شعر
ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۰ ۱۸:۴۶ شماره ثبت ۴۴۶۹
بازدید : ۷۴۶ | نظرات : ۳۰
|
دفاتر شعر وحیدی ( شيرازی)
آخرین اشعار ناب وحیدی ( شيرازی)
|
((از خيــال كــــودكـى)) (از دفترچه ى شعر: از خيال كودكى.)
بيدهائى چه رشيد
ديو هائى چه مهيب
روزها در باغ
شب ها در خواب
يك تنوره كه دمادم
پر مى مى شود از
جوى تميز.
شب تابستان است
سمت ظلمت و سكوت
بيدها چه مهيبند چو ديو
در كنار من و اين شب
چه هياهو مى كند آب
عطر لاله عباسى ها...
چه اسير است مشام دل من.
آنطرف باز مهيبى پيچيد
ديوها آنطرفند
دستشان تا بن لرزان هوا
رفته فرو
پايشان چفت زمين.
شر شر آب خنك
عطر اين لاله عباسى ها
تنگ من و
همگى پاس منند.
چه تفاوت دارد
سمت ظلمت و سكوت
بيد باشد يا ديو
همه ى رنگ من از آب
تر است
صبح نيز كه با شر شر آن آب مدام
بيدار شوم
عطر عباسى ها نيست
و اسيرست باز مشام دل من
به...
عطر ناب اطلسى هاى سحرگاه دگر...
((وحيدى شيرازى: 15 مرداد سال نود هـ . ش))
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.