دلم لبریز عشق و درد وداغه
مثال شاخه ها ی زرد باغه
شبیه شبنم و برگ وستاره
گل اشکم به صحرا چلچراغه
———————-
دلم هر گز ندارد میل باران
خصو صن بر چمن یا چشمه ساران
از آن ترسم که اشک غم ببارم
بریزد روی گیسوی بهاران
————————
چمن سرسبز وکوچه مثل باغه
دلم لبریز عشق واشتیاقه
به روی شاخه های تازه غم
پراز زاغ و حواصیل وکلاغه
--------------------------------
غم عشقت بیابون پرورم کرد
به صحرا برد وخیلی لاغرم کرد
بنازم دست نازت را عزیزم
که با یک ضرب توگوشی کرم کرد
------------------------------------
میون شهرما بابام داشه
ولیکن یار مو از شهر خاشه
به کشمش می خورم امروز چایی
اگر دورو بر م قندی نباشه
لب یارم شبیه غنچه تنگه
ولی بابای او سردارهنگه
شنیدم مادرش هیزم شکن بون
که که روی دوش او دائم کلنگه
---------------------------------
دلم می خواست گل باشی همیشه
به گلدون گلم نه توی شیشه
اگر دیدم که قهری با دل مو
به دونیمت کنم با ضرب تیشه
-------------------------------------
نظامی هستم وتیرم کلاشه
غذای هر شب وهرروزم آشه
خودم را می کشم با دود باروت
اگر امشب چلو ماهی نباشه
دوبیتی هایی بسیار زیبا و شورانگیز
\"غم عشقت بیابون پرورم کرد\" تضمین نیست؟؟؟