سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید |
کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است. |
هر گاه باز صدا کند کی گوید: یا عالم الخفیات یا کگاشف البلیات\" ای دانای پنهانی ها ، ای برطرف کننده گرفتاریها \"
هر گاه طاووس صدا کند می گوید:مولای ظلمت نفسی و اغتررت بزینتی فاغفرلی\"ای مولای من به خود ستم کرده و به زیبایی خود مغرور شدم، مرا ببخشای\"
هر گاه خروس صدا کند می گوید: من عرف الله لم ینس ذکره\"هر که خدا را بشناسد یاد او را فراموش نمی کند\"
هر گاه مرغ صدا کند می گوید: یا اله الحق انت الحق و قولک الحق یا الله یا حق \"ای خدای حق تو حقی و سخن تو حق است ای الله ،ای حق\"
هر گاه عقاب صدا کند: من اطاع الله لم یشق \"هر که خدا را فرمان برد به سختی نیفتد\"
هر گاه جغد صدا کند می گوید: العبد من الناس انس \"دوری از مردم ،انس و خرمی است\"
هر گاه کلاغ صدا کند می گوید: یا رازق ابعث بالرزق الحلال \"ای روزی رسان روزی حلال برسان\"
هر گاه درنا صدا کند می گوید: الهم احفظنی من عدوی\"بارالها مرا از دشمنم نگهدار \"
هر گاه اردک صدا کند می گوید: غفرانک یا الله غفرانک\"آمرزش تو ای خدا، آمورزش تو\"
هر گاه هدهد صدا کند می گوید: ما اشقی من عصی الله \"چه بدبخت است ان که نافرمانی خدا کند\"
هر گاه قمری صدا کند می گوید:یا عالم السر و النجوی یا لله \"ای دانای نهان ها و راز ها ای خدا\"
هر گاه طوطی صدا کند می گوید: من ذکر ربه غفر ذنبه\"هر که پروردگار خود را یاد کند گناهش بخشوده شود\"
هر گاه گنجشک صدا کند می گوید: استغفر الله مما یسخط الله\"از هر چه خدا به خشم می آید از ان بخشایش می خواهم\"
هر گاه بلبل صدا کند می گوید: لا اله اله الله حقاً حقاً\" هیچ معبود به حقی جز خدا نیست این حق است ،این حق است\"
هر گاه کبک صدا کند می گوید: قرب الحق قرب\"حق نزدیک است نزدیک\"
هر گاه بلدرچین صدا کند می گوید:یا ابن ادم ما اعفلک عن الموت\"ای فرزند آدم چقدر از مرگ غافلی\"
هر گاه چکاوک صدا کند می گوید : مولای تب علی کل مذنب من المومنین سرورا\"سرورا توبه هر مومن گناه کاری را بپذیر\"
برگرفته از کتاب پرهای صداقت محمد لک آبادی ص 200و
همچنین ملکوتیان تالیف طاهری ص 172
بسیار ممنونم استاد عزیز لطفتان مستدام