بنام نگارگرعشق...............
.............................................................
ازکـــویِ خـــرابـــــات، جُــــز آوار نماندَست
ازمیــکده جُــز،ســایـه ی دیــوار، نماندَست
در بـاوَرِ مـا،عشـق گهـــی روحِ غــــزل بود
افسوس کــزان، هیـچ جُـزاِنکار، نماندَ ست
ازقـافـلـــــه ی عشـق، زِبَـد عهـــدیِ ایّــام
هـم قـافـله هـم، قـافـله سـالار، نماندَست
زآنـان کـه بـه ســرداریِ این،ایـل رسـیدنـد
بِنــگر کــه کنون، جُــزسَــرِ بَردار،نماندَست
این تعــزیَت ازچیست ،کـه بَرعشق بخوانند؟
بر دیـــــده دِگـر،اشـــــکِ شَرَربارنماندَ ست
یوســف گر اَسیرست،به چاهی زِ دو رویی
بَرگوی بِمــــاند،کـــه خـــریــــدار،نماندَست
(دیوانه) به جُزجـان،چه بَرَدهِدیه بَرِ دوست
جایی کــــه دِگــر،حُـــرمتِ بازار،نماندَ ست
دَرویشـــم و،کشــــــکولِ تهی ازغزلم بین
مَنگر کـــه مرا،خِـــرقه ودَستار،نماندَست
..................................................................
4 2 / 4 / 4 9 (دیوانه)