سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

دوشنبه 18 تير 1403
    3 محرم 1446
      Monday 8 Jul 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خظ قرمز ماست. اری اینجاسایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        دوشنبه ۱۸ تير

        عصر عاشورا

        شعری از

        سلیمی

        از دفتر شعرناب نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴ ۲۱:۵۷ شماره ثبت ۴۱۵۶۹
          بازدید : ۲۹۰   |    نظرات : ۱۱

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر سلیمی

                 قصهء عصر روز عاشورا
        مرور چو كرد به ذهنش نشد كه باورِ زينب
        كجاست دار و ندار  و امام و ياورِ زينب؟
        قدم قدم به زمين خونِ گل ندا بدهد
        بدون صور تو بنگر به پاست محشرِ زينب
        شنو فغان جگرسوزِ دخترِ ابَر مردى
        كه ضجه اش تو ببينى كنارِ اكبرِ زينب
        چگونه تاب بيارد فراقِ ماهِ منيرش
        كنار علقمه جان داده ميرِ لشكرِ زينب
        نه سوگوارِ غمش گشته اين زمان خودِ زينب
        كه گريه اش به سما رفته نيز خواهر زينب
        ز فرط غصه و ماتم گمان ز پاي فتاده
        كه وقت رعشه گرفته دو دست و معجر زينب؟
        صفا و مروهء خواهر ميان خيمه و گودال
        نمانده شمس و قمر هم نمانده اختر زينب
        سه سالهء شه دين است و نازدانهء مولا
        به روىِ ناز و كبودش نشانِ مادرِ زينب
        نه مَحرمى، نه برادر به خيمه مانده تو بنگر
        به فكرِ حالِ امامِ بمانده بسترِ زينب
        تنش بشد چو سپر، امانِ طفلِ سه ساله
        ز تازيانهء اعداء كبود پيكرِ زينب 
        نه معجرى نه خيامى پيامدارِ زنان است
        سكينه راوى ميدان ، سكينه دخترِ زينب
        كنون كه وقت وداع و زمان هجر و اسارت
        رَوَد چه خون جگرها به قلبِ مضطرِ زينب
        چنان خطابه بخوانَد كه حيدرى دگرست او 
        عدو به گريه درآرَد صداىِ حيدرِ زينب
        به إرث مانده شجاعت ز حيدر و أسد الله
        بناى كفر بسوزد شرارِ آذرِ زينب
        "سرى به نيزه بلند است در برابر زينب
        خدا كند كه نباشد سر برادر زينب"
        سليمي
        ساعت ١٤/٤٠ مورخه ٢١ ام مهرماه ١٣٩٤
         
        ۳
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0