سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    نسل ما

    شعری از

    غلامرضا مهدوی (مهدوی)

    از دفتر دفتر شعر آزاد نوع شعر مثنوی

    ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ ۰۹:۵۵ شماره ثبت ۴۰۵۳۴
      بازدید : ۶۱۲   |    نظرات : ۴۱

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه

    مورد خطابِ  این سروده نسل خاصی نیست و در هرزمان هر کسی چون حقیر ممکن است نمونه ای از آن باشد.
    نسل ما دارد مجال انقلاب
    می تواند وارهد از منجلاب
    انقلابی از درون باید نمود
    خودسری را سرنگون باید نمود
    خودسریها از هوایِ نفسِ ماست
    ابر ظلمانی به روی شمس ماست
    گر نَکَندیم از سرِ "اَمّاره" پوست
    "می بَرَد آنجا که خاطر خواهِ اوست"
    تا منیّتها حکومت می کنند
    با بنی آدم خصومت می کنند
    نسل ما باید که لاکش بشکند
    تن به دامِ مارو افعی نفکند
    پیله را وقتِ رَسَن باید شکافت
    پیرهن را کُن کفن؛ باید شتافت
    سر چه باشد تا گرو بگذاری اَش
    بر دَمِ داس و درو بگذاری اش
    آیه ی یأس از قرائتها به دور
    شرحِ صَدرَت می دهد آیات نور
    راه وچاه از هم جدا باشد عزیز
    تایِ تقوا می دهد آنرا تمیز
    سنگ معیارِ ترازو رهبر است
    گاهِ "غیبت" یاور وتاجِ سر است
    دیده بانِ صادقِ سنگر وَلی ست
    قول و فعلش شیوه ی مولا علیست
    نسل ما بوی «خمینی» می دهد
    سر به فرمان «حسینی» می نهد
    کم مبادا انعکاسِ دیدمان
    هم مبادا لحظه ای تردیدمان
    گوش جان گر بشنود فریادِ یار!
    کم چه داریم از شهیدانِ دیار؟؟
    آفت وانواع سختی از خود است
    کِرمِ هر بار ودرختی از خود است
    "خویشِ شیشه سنگ ودشمن نیزسنگ"
    سوی دشمن رَو نشانه این تفنگ
    آستین باید که تا بالا زنیم
    ساز خود با رازِ مولانا زنیم
    سر به فرمانِ ولی باید نهاد
    بر زمین این تنبلی باید نهاد
    عینک دودی نه مالِ سایه است
    مرگها تنها نه بر همسایه است
    پیرِما فرموده این را رُکّ وراست
    اختلافات از هوای نفس ماست
    شک نکن شیطان طنابش محکم است
    کمتر از اخلاص عزیزِ من کم است
    مهدوی
    ۸
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0