سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 7 ارديبهشت 1403
    18 شوال 1445
      Friday 26 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        جمعه ۷ ارديبهشت

        کودک جنگ

        شعری از

        علی غلامی

        از دفتر غرور پاییز نوع شعر سپید

        ارسال شده در تاریخ جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ ۱۲:۰۴ شماره ثبت ۴۰۲۸۳
          بازدید : ۸۱۷   |    نظرات : ۷۹

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه

        کودک جنگ
         
        نم نمک باد زرد می وزد باز هم
        گل ها را پرپر می کنم 
        در یک خواب آشفته به نام کابوس جنگ
        هدیه کودکی هایم دامن کشیده بر
        قطره قطره های خون هم بازی هایم
        بر اسباب بازی های سوخته در گودال جنگ
        گل هایی که ریخته شد بر سر کودک جنگ
        نامش بمب
        که هیچ هواپیمایی به گردن نگرفت
        جز بر سر شهر من
        که هر روز و هنوز بر گردن می آویزد این یادگار جنگ
        در امروز آشفتگی های شهر فراموش شده من
        چه کسی می فهمد...
        تب سرد و کابوس شب های جنگ
        بر پیشانی چروک خورده 
        امروز کودک همواره در حال جنگ
        دستان همتبارانم می لرزد
        در دستبندهای بیکاری امروز
        در قداست تبارم در دیروز
        کجاست فداکاری های ایل من
        ملکشاهی و سنجابی و سرهنگ لشکر شهر من
        مجسمه شیر بانوی طبر بر دست
        که هنوز هم می کوبدش بر فرق دشمن آن ناجوانمرد
        امروز می زید در فقر مانده برایش یادگار از جنگ
        حتی نمی بینم بر سر در شهرم
        تابلوی خوش آمدید به شهر شهید پرور من
        به یغما بردند بر سر در شهرهای دیگر
        اشک های سرد امروز شهر من
        چه کنم امروز من....
        کودک قهرمان زاده پدرانم در جنگ
         
        می بوسم بازهم دست های بریده ابوالفضل را
        در رگ های شهیدان وطنم از هر شهر
        در بوسه های فراموش مردمان
        بر خرامیدن گلوله های توپ
        قطع پای کودکان گریز پای بر دشت ها
        بر میدان های مین امروز
        کشتگاه همتبارانم بر سینه های شیمیایی سردشت
        آه منم کودک زاده جنگ
        شهر من کرمانشاه 
        یادگار خرابی های جنگ
         
        ۱۰
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0