جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر زهرا ضیایی(روح الغزل)
آخرین اشعار ناب زهرا ضیایی(روح الغزل)
|
ﻭﻗﺘﯽ ﺩﻟﻢ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻧﮕﺎﻫﻢ ﻣﻀﻄﺮﺏ ﺩﯾﺪ
ﻓﻬﻤﯿﺪ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺟﻨﺲ ﺍﻭﺍﺭ ﺯﻣﯿﻨﻢ
ﺑﯽ ﺍﻋﺘﻨﺎ ﺑﺮ ﻗﻠﺐ ﻭﺍﺣﺴﺎﺳﻢ ﮔﺬﺭ ﮐﺮﺩ
ﺷﺎﯾﺪﮔﻤﺎﻥ ﮐﺮﺩ ﻋﺎﺷﻘﯽ ﺑﯽ ﺳﺮﺯﻣﯿﻨﻢ
.......
ﯾﮏ ﺷﺐ ﻣﯿﺎﻥ ﺧﻮﺍﺏ ﻣﻦ ﺍﺭﺍﻡ ﺍﻣﺪ
ﺑﺎ ﺩﯾﺪﻧﻢ ﻗﺪﺭﯼ ﻧﺸﺴﺖ ﻭﮔﻔﺖ ﻭﮔﻮ ﮐﺮﺩ
ﺍﻣﺎ ﻧﻬﺎﯾﺖ ﺭﻭﺡ ﺳﺨﺖ ﻭﺳﺮﮐﺸﻢ ﺭﺍ
ﺑﺎﻟﺤﻈﻪ ﯼ ﺗﻠﺦ ﺟﺪﺍﯾﯽ ﺭﻭ ﺑﺮﻭ ﮐﺮﺩ
...........
ﻣﻦ ﺩﻭﺭﻩ ﮔﺮﺩ ﮐﻮﭼﻪ ﻫﺎﯼ ﺑﯽ ﭘﻨﺎﻫﯽ
ﺑﻦ ﺑﺴﺖ ﻫﺎ ﺭﺍ ﯾﮏ ﺑﻪ ﯾﮏ ﻫﯽ ﺍﺯﻣﻮﺩﻡ
ﺩﺭﭘﺸﺖ ﺑﺎﻍ ﺳﺒﺰ ﭼﺸﻤﺎﻥ ﺳﯿﺎﻫﺶ
ﭘﯿﻮﺳﺘﻪ ﺩﺭ ﯾﮏ ﺍﻧﺰﻭﺍﯼ ﺳﺨﺖ ﺑﻮﺩﻡ
.......
ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﺣﺎﻟﻢ ﺷﺒﯿﻪ ﻗﺎﺻﺪﮐﻬﺎﺳﺖ
ﺍﻧﮕﺎﺭ ﺩﺭ ﺷﻬﺮ ﺧﻮﺩﻡ ﮔﺎﻫﯽ ﻏﺮﯾﺒﻢ
ﺗﺎﻋﻤﻖ ﭼﺸﻤﻢ ﮔﺮﯾﻪ ﭘﺎﯾﺎﻧﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ
ﺁﻭﺍﺭﻩ ﺍﺯ ﺳﺮﮔﯿﺠﻪ ﻫﺎﯼ ﻧﺎﺷﮑﯿﺒﻢ
..........
ﭼﻮﻥ ﺩﺭﺣﺼﺎﺭ ﺭﻧﮓ ﺷﺐ ﺑﯽ ﺍﺳﻢ ﻭﻧﺎﻣﻢ
ﺭﻭﺡ ﻣﺮﺍ ﺩﺭ ﺍﺳﻤﺎﻥ ﺑﺎﻏﻢ ﺳﺮﺷﺘﻨﺪ
ﺑﮕﺬﺍﺭ ﺍﺩﻡ ﻫﺮﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﮕﻮﯾﺪ
ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﺣﻮﺍ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﻣﻦ ﻧﻮﺷﺘﻨﺪ
.......
ﭘﺮﻭﺍﻧﻪ ﻫﺎﺍﯾﻨﺠﺎﻓﻘﻂ ﻋﺎﺷﻖ ﻧﺒﺎﺷﯿﺪ
ﺍﯾﻦ ﺟﺎﺳﺰﺍﯼ ﻋﺎﺷﻘﯽ ﭘﺮﺳﻮﺧﺘﻦ ﻧﯿﺴﺖ
ﺍﯾﻨﺠﺎ ﻫﻤﻪ ﭼﻮﻥ ﺩﺍﻋﺸﺎﻥ ﺧﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺩﺳﺘﻨﺪ
ﺷﻮﻗﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﻮﺩﻥ ﻭﻋﺎﺷﻖ ﺷﺪﻥ ﻧﯿﺴﺖ
..........
ﺗﻨﻬﺎﻧﺸﺴﺘﻦ ﺩﺭ ﻫﻮﺍﯼ ﺧﺎﻃﺮﺍﺗﺶ
ﭼﯿﺰﯼ ﺑﻪ ﺟﺰ ﺍﯾﻦ ﭘﺎﺭﻩ ﻫﺎﯼ ﺍﺗﺸﯿﻦ ﻧﯿﺴﺖ
ﻣﺎﻧﻨﺪﺗﺼﻮﯾﺮﺵ ﮐﻪ ﻣﯿﺨﻨﺪﺩ ﺩﻣﺎﺩﻡ
ﺍﯾﻦ ﺷﻌﺮﻫﺎ ﻫﻢ ﺷﻌﺮﻫﺎﯼ ﺍﺧﺮﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.