سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    ظاهر وباطن

    شعری از

    عرفان محرابی(هیچ)

    از دفتر شعرناب نوع شعر مثنوی

    ارسال شده در تاریخ جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ ۰۱:۳۵ شماره ثبت ۳۹۷۱۸
      بازدید : ۵۳۰   |    نظرات : ۳۷

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر عرفان محرابی(هیچ)
    آخرین اشعار ناب عرفان محرابی(هیچ)

    در این قصه سر آغاز خود گفتی و رفتی
     ولی برنگشتی و از خود نگفتی و رفتی
     اینجا دنیای آرمانی کسی نبود و نیست
     کسی که یار تو باشد در این دنیا بگو که کیست؟
     هوای دلتنگیت در کلامت مشخص نیست
     اینجا فقط صدای خاموشت به گوش های غریبه ایست
     ز اندیشه هایی گفتی که هرگز نزیست
     ز حرف هایی که دیگر اعتقادت بر آن نیست
     به یک اسم دلخوش کردی و به افکاری که همدستیست
     ولی حتی ندانستی که آن اسم هم برای تو خیالیست
     به عقیده ای قسم خوردی و گفتی اصالت یعنی همین
     همین که تو میگویی گشته جابه جا با اندیشه بهترین
     به دنبال چه میگردی در این دنیای به ظاهر برین؟؟
     به دنبال لذت صحبتی و تعارف های آغشته به تحسین!!!
     جایی که تو میگویی در آن حرف از همدردیست
     حرف هایش صادرات واژه، دست به دست و چرخیست
     نمیگویم که حرف هایمان سراسر فریب و شک ،ظاهریست
     امید دستان یار و عشق دوستان برایم واقعیست
     ولی گفتن عیب ها و ایراد های بسیار شدید
     فریب خود و تسلی خاطر زخم های عدید
     رسم دنیا رسم آیینه است و صورت های رنگین
     هر آینه عمل کنی در آینه میبینی،، همین است همین...
     راه و رسم آونگ ها را که میدانی
     من به تو، تو به من نتیجه را میرسانی
    راست گفتی استاد خفته درون افکارم،، تو همانی!!!
     ناله و اشک سالیان دراز خموش وقتی که چاره نتوانی...
     از ماست که بر ماست شدم من پارسی زبان،، خبیر..
     از تو متاثر گشتم که به زعمت شدم دستان پر قدرت فریب....
    ۹
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0