سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    مرد نه ساله

    شعری از

    کسرا تبریزی(هیربد)

    از دفتر شعرناب نوع شعر چهار پاره

    ارسال شده در تاریخ شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۱۲ شماره ثبت ۳۸۰۳۴
      بازدید : ۵۱۶   |    نظرات : ۱۸

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر کسرا تبریزی(هیربد)

    هرچند سقف خانه محکم نیست
    باران که میبارد تو میخندی
    هر روز ده ها بار میمیری
    در لابه لای شهر میگندی

    بابای پیر از کار افتاده
    تا تو شوی نان آور خانه
    یک شاخه گل یک لقمه نانت شد
    از دست آدمهای بیگانه

    امروز باید مشق بنویسی
    اما تو را در کافه میبینم
    من قهوه مینوشم و از چشمت
    یه شاخه ی گل هدیه میگیرم

    ای مرد نه ساله ی نان آور
    جانم فدای روی شیرینت
    تلخی کامت را نمیبینند
    در پشت این لبخند سنگینت

    هر دفعه سرشار از کتک هستی
    با فحش های زشت ناموسی
    هر لحظه تیغی روی رگهایت
    درگیر بین مرگ و کابوسی

    با من بگو از درد چرکینت
    با من بگو ای شاعر غمبار
    با من بگو شاید برادر جان
    کم میشوی از متن این آزار

    باید که تا پاییز برگردی
    اما پدر در اشک میمیرد
    تا خواهرت در پیش نامردان
    با تن فروشی پول میگیرد

    انگار امشب بدترین شب بود
    در شهر پر دود و پر از دیوار
    انگار داری منهدم میشی
    در این جنون ناشی از تکرار

    تف تمام کودکی ها را
    تف کن بروی هر چه تقدیر است
    این شومی تاریکی مغشوش
    قی کن بروی هرچه تصویر است

    هر شب تو را در کافه میبینم
    یک رُز بده لطفا که بیمارم
    اما تو میخندی و میخندی
    با تلخی این کام سیگارم!


    کسرا تبریزی(هیربد)
    ۷
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    حنظله ربانی
    دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ ۰۸:۴۱
    خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0