شنبه ۳ آذر
|
دفاتر شعر احمدی زاده(ملحق)
آخرین اشعار ناب احمدی زاده(ملحق)
|
شب که بر پیکر
انسان
قامت بست،
برق خنجرـ ی را
نیز
باید غنیمت
شمرد
من هنوز
به زیبائی نورایمان دارم.
پ.ن
باغچه همسایه گُل نداشت
مُحبت در آن بذری کاشت.
|
|
نقدها و نظرات
|
باغچه همسایه گُل نداشت مُحبت در آن بذری کاشت خوش آمدید به گلستان ناب مهربانی | |
|
باغچه همسایه گُل نداشت مُحبت در آن بذری کاشت خوش آمدید به گلستان ناب مهربانی | |
|
باغچه همسایه گُل نداشت مُحبت در آن بذری کاشت خوش آمدید به گلستان ناب مهربانی | |
|
باغچه همسایه گُل نداشت مُحبت در آن بذری کاشت خوش آمدید به گلستان مهربانی | |
|
باغچه همسایه گُل نداشت مُحبت در آن بذری کاشت خوش آمدید به گلستان ناب مهربانی | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
درود.⚘
شعری . از استاد ملحق.برپایه مسئله اجتماعی.
و محوریت عمومی.
.
شب که بر پیکر انسان قامت بست .
شبی که قامت انسان را در تیره گی خود محو کرد
برق خنجری را نیز باید غنیمت شمرد.
به برق خنجری هم که نیست میتواند ویا باید تکیه کرد
من هنوز به زیبایی نور ایمان دارم.
تا نور و روشنایی فردا را ببینی و فردا باشی .
و در انتها
باغچه همسایه گل نداشت
محبت در آن بذری کاشت.
که کنایه از مهر ورزیدن به همسایه های
کم عاطفه و بی مهر .
که از بی تفاوتی اجتماعی نشاَت گرفته
که با محبت کردن و مهر ورزیدن شاید بشود بذر محبتی شاید کم در دلشان کاشت.
بیتفاوتی در جامعه نوعی بیماری اجتماعی است
همانگونه که در مقابلش هرگونه اعتنای اجتماعی و نوع دوستی در حیات فردی و اجتماعی نشانه ی پویایی و سلامت اجتماعی است.
بیتفاوتی یعنی نوعی بی قیدی در افراد جامعه
بی تفاوتی در قرآن کریم هم نکوهش شده.
شهر نشینی یکی از دلایل شکل گیری این بیتفاوتی هاست .
در این نوع بیتفاوتی ها روابط عاطفی و مسئولیت پذیری افراد در قبال یکدیگر کم میشود.
و
این این مطلب در جامعه های غربی به شکل معزل
اجتماعی نسبت به جوامع نستالژیک تبدیل شده.
این مطلب در جوامع کوچکتر هم مصداق خوبی دارد .
جوامع کوچکتری مثل خانواده ...یا یک شرکت اداری.....و حتی یک سایت.
که میتوان با دلگرمی.... راهنمایی .... و محبت متقابل این نوع مسئولیت پذیری را افزایش داد .
و .
بی تفاوتی اجتماعی از نگاه قرآن
مفسران قرآن کریم ذیل آیات امربه معروف و نهی از منکر و آیات ۱۰۴ و ۱۱۰ آل عمران
محدثان و فقیهان با ارائه و تبیین ۸۰۰ روایت از کتاب وسائل الشیعه.....همگی موضوع بسیار مهم به بی تفاوتی اجتماعی را با تعبیر های گوناگون مورد توجه قرار دادند
معتقدند که احساس مسئولیت و نوع دوستی مايه قوام و دوام تمام واجبات و ارزش های انسانی است.
زندگی زیباست. ....
به آنهایی که دوستشان دارید
بی بهانه بگویید که دوستت دارم.
با تشکر و سپاس.
برای اشتراک این دغدغه .
پایدار و سلامت باشید.