آمــــــد از راه بـــــــا ســرافـــرازی
مـــــاه تزکیــــه ، مــاه خـودسازی
مــــاه از خـویــش تـــا خـــدا رفتن
تا بــه ســـرچشمــه ی بقــا رفتن
مـــاه پـرواز بـــا دو بــــال قنــــوت
از زمیــــن تــــــا صـوامــــع ملکوت
ماه عـــرفــــــان و عشـق ورزیدن
همــــه جـــا جلــوه ی خـدا دیدن
***
مرحبـــــا ، دلکـش آمـدی ای ماه
لطف کردی خوش آمـدی ای ماه
آمـــدی تــا شکـوفـه هـــای دعا
گل کنــــد در تمـــــام ثانیــــه ها
***
رمضانا! تـــو بهتــریـــن مـــاهی
چون که مـــــاه ضیــافـت اللهی
رامــش روح و راحـــت جـــانــی
هــم از آن رو بهـــــــار قــــرآنی
***
سفره گستردتاکه صاحب خوان
از کــرم کـــــــرد جمله را مهمان
چید در سفره گونه گونه خوراک
چه خوراکی! لذیذ و طاهر و پاک
لقمه ها لقمه های نــور و صفا
در طبــق هـایــی از بلـــور دعا
ای فراخوانده سوی خوان خدا
چه عــزیـــز است میهمان خدا
میهمانا! ز جــــان و دل بشتاب
میزبان اوست خویش را دریاب
بهتر است از هـــزار مــاه تمام
لیلةالقــدر او بـــه مــــاه صیام
لیلةالقــدر را چـــــو درک کنی
هرچه غیرازخداست ترک کنی
***
خوش به حال کسی که سی روزه
همـــــه انـــــــــــدام او بـــــود روزه
چشم وگوش وزبان وبینی و دست
شکــم و پــــا و هرچه دیگر هست
هــر کــه اینگونـــه روزه داری کرد
رو بـــه جنّــــات رستگــــــاری کرد
خوش عمل هر که بود در رمضان
ترک منکــــر نمــــــــود در رمضان
روزه هایش قبـــــول درگاه است
بهره مند از نعیــــم این ماه است.
_____________________
*مثنوی «شکوفه های دعا» یکی از صمیمی ترین و سلیس ترین شعرهایی است که برای رمضان سروده شده است.به همین خاطر است که ابیاتی از آن سالهاست جزو شعرهای پیامکی ماه رمضان به شمار می رود.ایضا در نوبت چاپ برای کتابهای درسی دوره ی دبیرستان قرار دارد.
درودها جناب خوش عمل گرامی
اجرتان محفوظ ...