لب به لب مــی نوشم , شهدِ لبـــــهایِ تورا
تا به تصــویر کِشَم , سِرِ شبـــــــهایِ تو را
در کــــــدامین مسلخ , سینه عریان کـردی
کــز سرِ شوق زنـــم , جــامِ صهبایِ تو را
ای کـــه در آغـــازم , خـــطِ پایان زده ای
شب فرو می بلعد , شمـــعِ رویـــایِ تو را
معجزه می خواهم , ای مسیحایِ زمـــــان
ورنه بر دار کنم , غـــــــــمِ سودایِ تو را
آنقدر جــــلوه مکن , بر لبِ پنـــــــجره ام
کــــــه سراسیمه شوم , مــاهِ سیمایِ تو را
از افق تــا به افق , بر صلیبت کرده است
آنکه بر بام نشست , شورِ غوغــایِ تو را
در طلوعت ای خوب , در افق محو شدی
بر سرِ شانه بـرم , عشقِ پیدایِ تــــــو را
این من و خانه و دل , و دو فنجان لبریز
تا به آغوش کِشَم , صبحِ فــــردایِ تو را
تا خَمِ کوچه رسید , بوی گـلهایِ خوشت
دسته دسته چیدم , گـــــــــلِ مینایِ تو را
ساحلم موج به موج , در خطِ جذرِ توام
کی شود غرق شوم , مَـــــدِ یلدایِ تو را
می دوم تا تو رسم , رودها را یک یک
جام در جام چِشَم , مــوجِ دریایِ تو را
مانـده ام بر لبِ تیغ , در سکوتـی مبهم
تا سرِ پیچِ گــــــذر , ردپـــاهایِ تـو را
شعله افروز شدی , بر تنِ نـازکِ بیت
صد غزل مـی سازم , نُتِ آوایِ تو را
... شهپـــــر ______________