سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
    17 شوال 1445
      Thursday 25 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        پنجشنبه ۶ ارديبهشت

        بی شرم هرزگی در جیب خشونت پنهان

        شعری از

        علی غلامی

        از دفتر سایه نوع شعر سپید

        ارسال شده در تاریخ جمعه ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ ۱۲:۴۲ شماره ثبت ۳۵۹۹۴
          بازدید : ۶۷۰   |    نظرات : ۱۴

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه

        ما خوشبختی را اختراع کردیم
        مردان نجیب بزهکاران آن
        سرگرم  جاروب کردن
        عنکبوتهایی صلیب نشین خانه ها
        و زنان تمام نجابت مردان
        به صد زنجیر لب به موی خود بسته
        تلخ کامی من از این است
        .
        در فراموشی سنگهای درشت
        کوهستان طوفان وار باردار خواهد شد
        سرچشمه های تازه
        بسی چاه ها را کور خواهند کرد
        غوغا چنین چشمک می زند
        چشم به کوه
        کوه بلند را نمی پیماید!
        .
        خستگی بر چشم
        با کین های چروکیده بر کنج غارها
        از سرخشم با غضب سنگها
        گره می زند
        دستها را بر لاشه ها بر استخوانها
        نمی باید رفت
        تا ضرب ناساز هر قله یخ زده
        بنگر بانگ فریاد خواهی ها را!!
        .
        در کوک
        ساعت هنوز ناپخته در اسارت زمان
        سکوت زنگدار مرگ
        هیچ مژده ای  بر دهان ندارد
        باد در ضعف و لاغری خود
        دست سرما را بر گردن دار خواهد آویخت
        بر تن هر شبگرد ژنده پوش
        .
        بانگ صدای پای اسب
        نجوای حلق هر پرنده را می کند در خواب
        در قصه حکم این قمار زندگی
        می نویسد در دل آینه  انگار نامه ای
        سرگذشت عطر آگین با سپر اقبال نامه ای
        .
        بیستون در سردی وزان شعله ها
        خاموش و سرگردان سرسختانه بر بلندای معما
        کلام در اندیشه ها می ریزد زمان
        اما چه فایده!؟فریاد نمی آید در بند زمان
        بی شرم هرزگی در جیب خشونت پنهان
         
        ۷
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0