پیش درآمد:
________
طبق قــــانـــون طبیعت هیچ کم
در جهان افزون و افزون کم نشد
هیچ مردی در جهان حوّا نگشت
هیچ زن در زنـــدگـی آدم نشد!!
***
رفـت ســال کهــــــن و ســال نـــو آمـد تبریک
ز سفـــــر پیـــــک بهـــاری بـــه دو آمـد تبریک
غـــم سرمــای جفــاکـــوش شتــــا و تبعـات
رفت از سینــــه و شـــادی یهـــــو آمد تبریک
خانم یـــاس ، عـــــروس چمن و خانه و باغ
دست بـــــر گـــردن آقـــــــای مو آمد تبریک
گفت «تی شرت» به پیراهن نو رقص کنان
که بــــــه سر عمـــــر کت و پالتو آمد تبریک
تا کـــه بر جامعه ابلاغ کند «وقت طلاست»
بــــاز بـــا عقـــربـــه ساعت جلو آمد تبریک
حاصل کشتــــه ی یک ساله ی هـر آدم را
پیــــر مــــا گفت کـــه وقــت درو آمد تبریک
دوش قنّـــاد محـــــل بر صفـر میوه فروش
داد پیغـــام کــــه فصــل چپــــو آمد تبریک
گفت «شاطر» ز پی دادن عیدی به عیال
ریش مـا نیـــــــز بـــرون از گـرو آمد تبریک.