( زندگی شیرین است)
زندگی
گاهی خوش.
زندگی فاجعه ای شیرین است.
زندگی گاهی تلخ
همچو شیرینیِ ترحیم و عزا غمگین است .
....................
زندگی
زیستن خاطره هاست.
روی پرهای زمان پرسه زدن.
پر پرواز تو رنگیست که باور داری.
اسمان پهنه نقاشی تو
طالعت محض خوشی " خوشه پروین است ".
....................
زندگی
عرصه یک حادثه است .
تو چه خواهی ، چه شود ، دست خداست .
میوه اش از یک دم ، خوب و بد پای هم است
" حسن تعبیر جداست"
....................
زندگی
نغمه ای از تکوین است .
که یکی زاده شود .
دیگری بار سفر بسته و اماده شود .
تو کجای سفری؟ دقت کن .
....................
زندگی
معبری از پویایی است
بهر تکمیل و کمال .
هر گلی حد توانایی ادراکِ خودش میشکفد.
که یکی جهل غنیمت ببرد
دیگری تمثیلی بهر دنیای مثال .
....................
زندگی
باختن ثانیه هاست .
زندگی امروزیست که در اندیشه ی فردا به تباهی برود .
خاطرت جمع که دیگر به تو بازش ندهند.
همگیِ هنرت خرجش کن ، رفتنی عرض نگاهی برود.
....................
زندگی
حادثه ایست حول اندیشه ی تو
بپا که غرور نزند چوب حراج از سر جور بر ریشه ی تو
جواد مهرگان مجد