سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 30 فروردين 1403
    10 شوال 1445
      Thursday 18 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        پنجشنبه ۳۰ فروردين

        آیه مقطعه سوره حسین

        شعری از

        حسین احسانی فر(منتظر لنگرودی)

        از دفتر رها در خیال نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ ۰۸:۱۸ شماره ثبت ۳۲۶۱۰
          بازدید : ۱۱۱۲   |    نظرات : ۱۸۴

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر حسین احسانی فر(منتظر لنگرودی)
        آخرین اشعار ناب حسین احسانی فر(منتظر لنگرودی)

        وقتی که سرو قامت و صاحب نظر شدی
        از هر نظر نمونه ی خیر البشر شدی
        شاگردِ نخبه ی هنرستانِ حیدری
        در دامنِ حسین چنین با هنر شدی
        هنگامِ صلح شاخه ی زیتون و در نبرد ...
        خود یک تنه به ریشه ی دشمن تبر شدی
        آیینه ی علی که برای دفاع از ...
        آیینِ پاکِ خویش سراپا سپر شدی
        بازیچه ی لبانِ تو شد تشنگی، چو در ...
        دریای ذاتِ حضرتِ حق غوطه ور شدی
        تا مثلِ شیر بر دل دلسنگ ها زدی ...
        تا در میانِ جمعِ سگان مستتر شدی –
        ای تکیه گاهِ امنِ پدر! با شهادتت
        خود باعثِ شکستِ عصای پدر شدی
        ای آیه ی مقطّعه ی سوره ی حسین!
        از بغضِ نامِ توست به تن صد اثر شدی
        «حا میم» و «قاف» و «نون» و «الف لام را» که نه
        تو«عین و لام و یاء» و «الف کاف و بر» شدی
        تا در حضورِ حضرتِ حق حاضر آمدی ...
        در محضرِ رسولِ خدا محتضر شدی –
        با یک سلامِ سرخ به خون خدا –حسین-
        از این جهان رها، به سرای دگر شدی
        ۱۴
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0