سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 1 خرداد 1403
  • روز بهره‌وري و بهينه‌سازي مصرف
  • روز بزرگداشت ملاصدرا، صدرالمتألهين
  • آغاز محاصرة اقتصادي جمهوري اسلامي ايران توسط آمريكا، 1359 هـ ش
14 ذو القعدة 1445
    Tuesday 21 May 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      سه شنبه ۱ خرداد

      *\ عشق نافرجام \*

      شعری از

      جلال کوشا

      از دفتر سوهان نوع شعر

      ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۹ ۱۲:۲۵ شماره ثبت ۳۱۸
        بازدید : ۲۰۶۳   |    نظرات : ۸

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر جلال کوشا

      *\" عشق نافرجام \"*

       

      وقتی ز عشق دم میزنی ، با درد خود سر میکنم

      دوستی خاله خرسه را ، بازهم باور می کنم

       
      وقتی ز عشق دم میزنی ، از ترس میلرزد دلم

      من عشق گرگ و میش را ، با هم به دفتر می کنم

       
      وقتی ز عشق دم میزنی ، یکباره خشکم میزند

      آن دیده ی مبهوت خود ، با خون دل تر می کنم

       
       با من مگوئی تو زعشق ، چون شیرین بی همرهی

      من دم به دم با بیستون ، عمر خودم سر می کنم

       
      وقتی ز عشق دم میزنی ، بوی زر و زور میدهد

      من کی مرام عاشقان ، با زر برابر می کنم

       
      وقتی ز عشق دم میزنی ، خون می چکد از چشم من

      با یاد قتل عشق خویش ، الله و اکبر می کنم


      وقتی ز عشق دم میزنی ، عشقنامه پرپر می شود

      من گریه بر آن حافظ ، پیر دلاور می کنم

       

      هرگز مکن یادی چنین ، بی فرهاد یا شیرین

      من جان فدای اینچنین ؛ عشاق نامور می کنم

       

      خونی زفرهاد در رگم ، مستانه دائم می دود

      ابیات عشق را تک به تک ، چون آیه از بر می کنم

       

      وقتی زعشق دم میزنی ، پول است و عمری هم هدر

      من یادی از حمام فین ، از عشق ابتر می کنم

       

      دین تو و این زندگی ، عشق را به زندان می کشد

      من تاج عشق را ************** برتر می کنم


      من که دوباره عشق خود ، در زندگیم یافته ام

      تا با سرود عاشقی ، عشقش معطر می کنم

       

      89/6/16

      ساعت 20:30   مشهد مقدس

       

      ۰
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0