3.ستاره ی سهیل بگو:راز
بی قراری شهاب های سامانت
برای رساندن پیامهای سرّی را؟!
--------------------
4.آسمان پر از گوی بگو:راز
مهمانی شبانه وسماهای عارفانه ی فرشته های بالدار
درمکانهای مقدس ِ گوی سرد را؟!
**********************
5.دماوند سرافراز بگو:راز
رژه وتعظیم قارچهای وحشی خوراکی واما طنازی و فریب قارچهای سمی دامانت
بعد از غرّش ومانور ابرهای سیاه باردار را؟!
=====================
6.باد مسافر بگو:راز
رویش گیاهان از دل سنــگ در کوهها
اما نازایی کویـــر با دامان حاصلخیـــزش را؟!
*****************************************
7.جنگــل صبــور بگو:راز
شتاب سرو برای دیدن
گونه ی سرخ خورشید را؟!
==================================
8.نی تهیِ پُر نـــوا بگو:راز
نگهبانی ودلسوزی سگ
امادریــدن وبی رحمی گرگ
باگوسفندی ضعیف ودورافتاده از گلـــّه را؟!
******************************************
9.باران نوازشـــگر بگو:احساس دل دریایی ات
وقتی بوسه باران میکنی غنچه های در حال شکفتن را
اماوقتی که لمس می کنی سر
ودستِ خون آلود شیری که درید غزالی را؟!
=================================
10.دریای بینا بگو:
تقریب سطح دهکده های رنگین اعماقت به اطراف ساحلت
هفتاد به سی است،
آرامش اما در همان سی کمتر از یک سی سی است؟؟!
*************************
شاکر دیده ونادیده های کاینات مهربان خالق یکتا...(آزیتا).